رشد اقتصادی همزمان با افزایش تورم در عربستان

تورم در عربستان برای نهمین ماه متوالی ادامه دارد. تورم در این کشور طی ماه سپتامبر گذشته به دلیل افزایش قیمت مواد غذایی، انرژی و املاک به بالاتر از ۳ درصد رسید.

به گزارش تحریریه تارنمای «الخلیج آنلاین» امارات در بخشی از گزارش خود درباره ادامه افزایش تورم در عربستان نوشت، تورم در عربستان برای نهمین ماه متوالی ادامه دارد. تورم در این کشور طی ماه سپتامبر گذشته به دلیل افزایش قیمت مواد غذایی، انرژی و املاک به بالاتر از ۳ درصد رسید.

برپایه گزارش اداره آمار این کشور، شاخص قیمت مصرف کننده در ماه سپتامبر به فراتر از ۳.۱ درصد رسید. دلیل این افزایش، افزایش قیمت مواد غذایی و نوشیدنی ها به میزان ۴.۳ درصد بودند. همچنین املاک و آب و برق و گاز و دیگر سوخت ها افزایش قیمت ۳.۲ درصدی را تجربه کردند.

این تارنمای اماراتی افزود، با این حال هنوز هم عربستان در میان کشورهای گروه ۲۰ کمترین میانگین تورم را در سال جاری دارد. زیرا میانگین تورم در ترکیه فراتر از ۸۶ درصد و در آرژانتین ۸۲ درصد است.

همچنین صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است که عربستان در سال جاری شاهد رشد اقتصادی ۷.۶ درصدی و در سال آینده میلادی شاهد رشد ۳.۷ درصدی باشد. در صورت چنین رشدی این کشور در میان کشورهای گروه ۲۰ بالاترین رشد را خواهد داشت و پس از آن هند با رشد ۶.۸ درصد و اندونزی با رشد ۵.۳ درصد در رتبه های بعدی قرار خواهند گرفت.

پایان/

۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 22216

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =