انتقال تکنولوژی تسلیحات آمریکایی به روسیه

مقامات آمریکایی نسبت به انتقال تکنولوژی نظامی تسلیحات آمریکا به روسیه از طریق کشور عربستان سعودی ابراز نگرانی می کنند.

به گزارش تحریریه، مرکز مطالعات خلیج فارس نوشت، «ریچارد بلومنتال» یکی از اعضای کمیته نیروهای مسلح سنا، پس از پیشنهادی مبنی بر توقف فروش تسلیحات به سعودی به مدت یک سال، اکنون نگرانی خود را در مورد به اشتراک گذاری احتمالی فناوری دفاعی حساس آمریکا با روسیه از سوی سعودی ها را مطرح کرد.

بلومنتال، قانونگذار برجسته دموکرات و «رو خانا» نماینده کنگره، لایحه ای را برای توقف فروش تسلیحات آمریکا به سعودی به مدت یک سال پس از تصمیم اوپک پلاس برای کاهش عرضه نفت، تهیه کرده‌اند.

انتقال تکنولوژی تسلیحات آمریکایی به روسیه

اما این سناتور در مصاحبه با روزنامه «گاردین» تأیید کرد که در جریان گفت وگوهای خود با وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، پس از تصمیم اخیر سعودی برای ایستادن در کنار مسکو، در مورد خطرات عمیق تر بر منافع ایالات متحده صحبت کرده است.

وی افزود، علاوه بر آن، من می‌خواهم اطمینان حاصل کنم که اگر خطراتی وجود داشته باشد، می‌توانیم تشخیص دهیم که چه کاری می‌توان برای کاهش آن خطرات فوراً انجام داد.

بلومنتال همچنین گفت: ما با پنتاگون مشورت خواهیم کرد و با آنها بسیار صریح در مورد ارزیابی آنها از خطرات انتقال فناوری در سیستم های تسلیحاتی پیشرفته ای که قبلا ساخته شده اند صحبت خواهیم کرد.

پایان/

۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 22673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =