زاخارووا شرایط مسکو برای مذاکره با اتحادیه اروپا را اعلام کرد

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه شرط اصلی برای مذاکره با اتحادیه اروپا را مشخص کرد و گفت: هر پیشنهادی باید واقع بینانه و برای روسیه مفید باشد.

به گزارش تحریریه، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه به رسانه های محلی گفت: روسیه برای هرگونه مذاکره با اتحادیه اروپا برای یافتن راهی برای خروج از بحران کنونی مشکلی ندارد. با این حال، او ابراز نگرانی کرد که هرگونه بحث معنی دار بهتر است پیش از اینکه بلوک اقتصاد خود را به طور کامل ویران کند، آغاز شود.

زاخارووا در گفتگو با روزنامه روسی که گزارش آن در NBC منتشر شد عنوان داشت که برخی از مقامات غربی معتقدند زمستان آینده ممکن است فرصتی برای گفت وگو بین مسکو و کیف باشد.

 زاخارووا شرایط مسکو برای مذاکره با اتحادیه اروپا را اعلام کرد

با این حال، وی خاطرنشان کرد که درخواست‌های غرب برای یافتن راه ‌حل دیپلماتیک برای مناقشه اوکراین «متاسفانه فقط یک شعار است». زاخارووا افزود که تمام سیاست‌های اتحادیه اروپا، از جمله حمایت نظامی از اوکراین، با هدف تشدید تنش در حال انجام است.

او معتقد است مردم از لفاظی‌ های اروپا در مورد رویارویی دائمی و اتهامات بی‌پایه و همیشگی علیه روسیه خسته شده‌اند» و به همین دلیل تقاضای فزاینده ای در اروپا برای پایان دادن به درگیری اوکراین وجود دارد.

زاخارووا ادامه داد که این نگرانی‌ها نیز زیربنای مشکلات اقتصادی اروپا است. وی خاطرنشان کرد: اخبار مربوط به تحریم‌های جدید یا تماس‌های منظم برای مجازات اقتصادی روسیه موجب هراس اروپایی ‌ها می‌ شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در ظاهر اتحادیه اروپا می خواهد اقتصاد خود را قبل از اینکه درخواست ها برای شروع گفت وگو با روسیه در های مشخصی ارائه کند، به طور کامل تضعیف نماید؛ اتحادیه اروپا این سیاست ها را برای جلب رضایت آمریکا دنبال می کند.

به گفته زاخارووا، مسکو آماده است تا در مورد راه ‌های خروج از بحران کنونی بحث کند، اما هرگونه راه ‌حل صلح آمیزی باید برای روسیه هم سودمند باشد. وی تصریح کرد: این مهم است که هر پیشنهادی وضعیت واقعی در میدان را هم در نظر بگیرد و برای کشور ما نیز ارزش افزوده داشته باشد.

 زاخارووا شرایط مسکو برای مذاکره با اتحادیه اروپا را اعلام کرد

در ماه های اخیر، مقامات ارشد اتحادیه اروپا سیگنال های متناقضی در مورد موضع خود در مورد تعامل احتمالی با مسکو ارسال کرده اند. در حالی که «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آوریل ادعا کرد که نتیجه درگیری در اوکراین در میدان نبرد با پیروزی غرب به اتمام می رس؛ وی ماه گذشته گفت که بروکسل آماده است تا به دنبال راه حل دیپلماتیک برای بحران باشد، ضمن آنکه همزمان خود را به حمایت نظامی از کی یف متعهد می داند.

مقامات روسیه بارها اعلام کرده اند که آماده مذاکره با کی یف برای پایان دادن به درگیری هستند. در چند روز اخیر «ولادیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین هم شرایطی را برای آغاز هرگونه تعامل دیپلماتیک تعیین کرد که شامل «بازگرداندن تمامیت ارضی اوکراین، پرداخا غرامت بابت تمام خسارات جنگی و مجازات هر جنایتکار جنگی است.

پایان/

۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 22692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =