افزایش سرسام آور بدهی خانوارهای آمریکایی

بدهی خانوارهای ایالات متحده سر به فلک کشیده است به گونه ای که در سه ماهه سوم سال با افزایش ۳۵۱ میلیارد دلاری به دلیل افزایش وام مسکن و کارت های اعتباری همراه بود.

به گزارش تحریریه، فدرال ریزرو آمریکا در این هفته اعلام کرد که بدهی خانوارهای ایالات متحده در سه ماهه سوم با سریع ترین سرعت خود در ۱۵ سال گذشته افزایش یافته است که دلیل عمده آن افزایش استفاده از کارت اعتباری و موجودی وام مسکن است.

بر اساس گزارش فدرال رزرو، کل بدهی ملی به رکورد ۱۶.۵ تریلیون دلار رسید که ۲.۲ درصد نسبت به سه ماهه قبل و ۸.۳ درصد نسبت به سال قبل بیشتر شده است. این نهاد قانونگذار آمریکایی افزود که برای دوره جولای تا سپتامبر بر میزان بدهی خانوارهای آمریکایی بیش از ۳۵۱ میلیارد دلار اضافه شد.

این افزایش به دنبال جهش ۳۱۰ میلیارد دلاری در سه ماهه دوم رخ داد و نشان دهنده افزایش سالانه ۱.۲۷ تریلیون دلاری است. بدهی ها از سال گذشته به دلیل افزایش تورم، افزایش نرخ بهره و تقویت تقاضای مصرف کننده افزایش یافته است.

بانک مرکزی آمریکا همچنین خاطرنشان کرد که بیشترین سهم بار بدهی ها مربوط به مانده وام مسکن است که با افزایش یک تریلیون دلاری نسبت به سال گذشته به ۱۱.۷ تریلیون دلار رسید و علاوه بر آن بدهی کارت های اعتباری نیز به ۹۳۰ میلیارد دلار افزایش یافته است.

Should you apply for a credit card against your fixed deposit?

موجودی کارت اعتباری در مجموع بیش از ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ افزایش یافت که این امر بزرگترین جهش سالانه در بیش از ۲۰ سال گذشته است.

به گفته محققان فدرال رزرو، این افزایش بدهی در دوره هجده سال گذشته رشد قابل توجه و بی سابقه ای را نشان می دهد.

مشاور تحقیقات اقتصادی در موسسه New York Fed Donghoon Lee اظهار داشت که موجودی کارت های اعتباری، وام مسکن و وام خودرو در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ منعکس کننده ترکیبی از تقاضای قوی مصرف کننده و قیمت های بالاتر است که با افزایش همراه شده است.

با این حال، در بحبوحه افزایش نرخ‌های بهره، وام‌های مسکن جدید به سطوح قبل از همه‌گیری کرونا هنوز نرسیده است.

پایان/

۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 22862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =