خرید پنهانی نفت از ایران و ونزوئلا

درحالیکه صدراعظم آلمان معتقد است زمانی همکاری اقتصادی برلین و مسکو از سر گرفته می شود که مسکو در اوکراین شکست بخورد، برخی رسانه ها از مذاکرات مخفیانه برلین با ایران و ونزوئلا برای خرید نفت خبر می دهند.

به گزارش تحریریه، «اولاف شولز» صدراعظم آلمان اعلام کرد: زمانی که روسیه به مناقشه در اوکراین پایان دهد، باید به این کشور فرصت داد تا دوباره با آلمان تجارت کند.

او تاکید کرد که مسکو نباید و نخواهد توانست که پیروز شود.

خرید پنهانی نفت از ایران و ونزوئلا

شولتز در نشست کمیته شرقی برای تجارت آلمان (OA) که بر روابط با شرق در برلین تمرکز دارد اظهار داشت اگر دولت روسیه به خصومت ها پایان دهد فرصتی را برای از سرگیری همکاری اقتصادی ایجاد می کند. البته یک دوره زمانی برای آغاز تعامل نیاز است و از نظر اروپا الان زمان آن نرسیده است.

به گزارش هفته نامه «Zeit»، صدراعظم آلمان عنوان داشت که در حال حاضر، روابط ما رو به کاهش است زیرا اتحادیه اروپا در حال اعمال تحریم ها علیه روسیه است، اما روسیه پس از حل مناقشه، بزرگترین کشور در قاره اروپا باقی خواهد ماند. بنابراین بسیار مهم است که ما برای این زمان آماده باشیم.

شولز درگیری کنونی در اوکراین را تلاش «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه برای ایجاد مجدد امپراتوری روسیه توصیف کرد. وی ضمن تکرار ادعاها در مورد جنایات علیه غیرنظامیان اوکراینی تاکید کرد: روسیه نباید برنده شود؛ روسیه پیروز نخواهد شد.

عزم برلین برای کنار گذاشتن واردات انرژی روسیه مشکلاتی را برای آلمان ایجاد کرد حتی قبل از اینکه تحویل گاز به دلیل خرابکاری در خطوط لوله نورد استریم در سپتامبر مختل شود. آلمانی‌ها اکنون در تلاش هستند تا کمبود انرژی را از جاهای دیگر جبران کنند.

خرید پنهانی نفت از ایران و ونزوئلا

این موضع درحالی اتخاذ شده است که تارنمای تحلیلی خبری «مادرن دیپلماسی» چندی قبل در گزارشی فاش کرده بود که آلمان به شدت درگیر بحران انرژی است و صنایع این کشور بیشترین آسیب را به خاطر بحران افزایش قیمت انرژی متحمل می شوند و قدرت رقابتی خود در اروپا را از دست می دهند.

طبق ادعای این نشریه اروپایی، مقام های آلمانی در حالی که رویکردهای تندی را علیه ایران در دوره اعتراضات اتخاذ می کنند به صورت پنهانی و مخفیانه با ونزوئلا، ایران و الجزایر به مذاکره می پردازند تا سوخت مورد نیاز خود را تامین کنند.

پایان/

۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 23238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =