علوم دانشگاهی مقدمه ای برای پی بردن به حکمت الهی است

امام جمعه شهرستان شهربابک با بیان اینکه آموختن علوم حوزوی و دانشگاهی مهم است، افزود: علوم دانشگاهی مقدمه ای برای پی بردن به حکمت الهی است.

به گزارش خبرنگار تحریریه ، حجت الاسلام انصاری در جلسه بزرگداشت هفته پژوهش و روز وحدت حوزه و دانشگاه، ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و وحدت حوزه و دانشگاه گفت: هدف مهم از وحدت این است که انسان جهان بینی خود را نسبت به دنیا، با جهان بینی اسلام مطابق کند.

امام جمعه شهرستان شهربابک افزود: به علت کثرت موضوعات علم، علوم تقسیم بندی شده اند و علوم دینی به حوزه و علوم تجربی به عهده دانشگاه محول شده است.

حجت‌الاسلام انصاری بیان کرد: خداوند تمام امکانات را برای ما قرار داده است و می توانیم با مشاهده آن ها به قیامت پی ببریم.

وی علوم تجربی را مقدمه ای برای حکمت دانست و گفت: آموختن علوم حوزوی و دانشگاهی مهم است و اگر خللی در این روند ایجاد شود، معرفتی برای ما ایجاد نمی‌شود.

انصاریان رییس حوزه علمیه خواهران شهربابک نیز بیان داشت: هفته پژوهش یکی از به یاد ماندنی ترین یادگارهای انقلاب اسلامی و فرصتی مناسب برای توجه بیشتر به امر پژوهش است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مفتح افزود: شهید مفتح از پایه گذاران و منادیان وحدت حوزه و دانشگاه بود که در آذر ماه سال ۵۸ توسط تروریست های منحرف و کج اندیشان مزدور به شهادت رسید.

انصاریان ابراز امیدواری کرد: بتوانیم منویات این شهید بزرگوار در عرصه وحدت حوزه و دانشگاه اجرا کنیم و در عرصه های مختلف توفیق خدمت داشته باشیم.

در این جلسه همچنین از طلاب و اساتید پژوهشگر حوزه علمیه خواهران شهربابک تقدیر به عمل آمد.

پایان/

۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 23270

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =