واگذاری زمین به مردم برای ساخت و احیای بافت‌های فرسوده کلید گشایش قفل مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس واگذاری زمین به مردم برای ساخت خانه و احیای بافت‌های فرسوده کلید گشایش قفل مسکن دانست و گفت: مصوبات شورای عالی مسکن باید توسط شخص رئیس جمهور ابلاغ شود.

به گزارش تحریریه، اقبال شاکری در خصوص برنامه دولت برای واگذاری زمین به مردم برای ساخت خانه‌های حیات دار و تاثیر آن در حل مشکلات مسکن گفت: این برنامه با اجرایی شدن دو مولفه بسیار مهم "تاسیسات و زیرساخت‌های زیربنایی" مانند آب، برق، گاز و تلفن که از طریق وزارتخانه‌های نیرو و ارتباطات و "تاسیسات و زیرساخت‌های رو بنایی" مانند مراکز آموزشی، پاسگاه نیروی انتظامی و مراکز خدمات درمانی، راه‌های دسترسی و ایجاد معابر، می‌تواند موفق و راه‌گشا باشد. این امر همراه با واگذاری زمین به مردم و پرداخت تسهیلات می‌تواند در اجرای برنامه‌های ساخت مسکن موثر باشد و رضایت مندی مردم را نیز فراهم کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت باید زمین را در اختیار مردم قرار داده و با ارائه تسهیلات انها را تشویق به ساخت خانه تحت نظارت سازمان نظام مهندسی و شهرداری کند، عنوان کرد: با این شیوه مردم می‌توانند به میزان بودجه خود اقدام به ساخت خانه کرده و به مرور آن را تکمیل کنند. بنده معتقدم باید از این شیوه به خوبی استفاده شده و دولت وارد تصدی‌گری به معنی انبوه‌سازی که ریسک بسیار بالایی دارد، نشود.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس اظهار کرد: وزیر جدید راه و شهرسازی باید تمامی نیازها و الزامات خود برای ساخت خانه‌های حیاط دار و احداث تاسیسات زیربنایی و روبنایی را در شورای عالی مسکن که به ریاست رئیس جمهور برگزار می‌شود، مطرح و سایر دستگاه‌ها را برای اجرای تعهداتشان همراه کند. از سوی دیگر مصوبات شورای عالی مسکن نیز باید توسط شخص رئیس جمهور ابلاغ شده تا مصوبات اجرایی شود چرا که ابلاغ توسط وزیر موجب کاهش اهمیت کار می‌شود.

وی در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان اینکه در مناطقی مانند کلانشهرها که با محدودیت زمین مواجه هستیم باید به سمت احیای بافت فرسوده حرکت کنیم اظهار کرد: عمده پروژه‌های ساخت مسکن در محدوده‌های اقماری کلانشهرها اجرایی خواهد شد چرا که نباید شرایطی را برای سیل جمعیت به شهرهای بزرگ فراهم کنیم، ضمن اینکه نمونه اعلا برای تشویق مردم به ساخت مسکن در مناطق بافت فرسوده صورت می‌گیرد چراکه زیرساخت‌ها و تاسیسات زیر بنایی و روبنایی کاملا وجود دارد. بنابراین همانگونه که در مصوبات شورای عالی مسکن نیز به موضوع احیای بافت های فرسوده تاکید شده، وزارت راه باید این فرصت را غنیمت شمرده و مصوبات مذکور را اجرایی کند.

پایان/

۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 23292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =