زمستان سخت و مشکلات گرمایشی یک چهارم اروپایی ها

نظرسنجی یک مرکز پژوهشی اروپایی نشان می دهد که از هر چهار اروپایی یک نفر برای گرم کردن خانه خود مشکل دارد؛ در این راستا وضعیت یونان بسیار وخیم است و بیش از نیمی از مردم در پرداخت قبوض گرمایشی با مشکل مواجه هستند.

به گزارش تحریریه، درحالیکه برخی رسانه ها مدعی هستند قیمت انرژی در اروپا کاهش یافته است اما نظرسنجی اندیشکده Szazadveg نشان می دهد که بیش از یک چهارم اروپایی ها در گرم کردن خانه های خود و پرداخت بدهی برای وام های مسکن و خدمات آب و برق با مشکل مواجه هستند.

بر اساس این نظرسنجی که پروژه اروپا نامگذاری شده است، ۲۶ درصد از ساکنان اتحادیه اروپا، که معادل حدود ۱۰۰ میلیون نفر می شود، قادر به تامین گرمایش مناسب برای خانه های خود نیستند.

براساس این بررسی، به نظر می رسد یونانی ها از این شرایط بیشترین آسیب را متحمل شده اند، به طوری که ۵۶ درصد از جمعیت با مشکل گرمایش مواجه هستند. در پرتغال و فرانسه هم ۳۴ درصد از ساکنان همین مشکلات را توصیف کردند. در فنلاند، مجارستان، اتریش و دانمارک کمتر از ۱۵ درصد پاسخ دهندگان از بروز مشکلات مربوط به گرم کردن خانه هایشان خبر داده اند و به همین دلیل این کشورها کمترین آسیب را دیده اند.

در کل یک چهارم پاسخ دهندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که در طول سال گذشته حداقل یک بار قادر به پرداخت قبض گرمایش خود نبوده اند. این رقم در یونان برای ۵۱ درصد از جمعیت اتفاق افتاده بود و پس از آن قبرس با ۳۷ درصد قرار داشت. در این شاخص ایرلند و بلغارستان هر کدام با ۳۵ درصد قرار دارند.

زمستان سخت و مشکلات گرمایشی یک چهارم اروپایی ها

پاسخ دهندگان تورم را عامل مشکلات خود می دانند، زیرا افزایش قیمت ها در همه چیز از انرژی گرفته تا غذا بر توانایی آنها برای پرداخت قبوض تأثیر می گذارد.

طبق این نظرسنجی، شرایط نشان می دهد که شرایط در ارتباط با قبوض گرمایشی بسیار بدتر از سال ۲۰۲۱ شده است. انجام دهندگان این پژوهش خاطرنشان کردند که در سال ۲۰۲۱، بر اساس داده‌های آژانس آمار رسمی اروپا یورواستات، تنها ۶.۹ درصد از خانوارهای اروپایی (حدود ۲۹.۹ میلیون نفر) قادر به گرم کردن کافی نبودند. خانه هایشان و ۶.۴ درصد با پرداخت صورت حساب ها مشکل داشتند.

این نظرسنجی بین ۳۸ هزار بزرگسال اروپایی که به طور تصادفی انتخاب شده بودند در بین ۱۳ اکتبر تا ۷ دسامبر ۲۰۲۲ انجام شد. این تحقیق شهروندان کشورهای مختلف اتحادیه اروپا، بریتانیا، نروژ، سوئیس، مولداوی، آلبانی، کوزوو، مقدونیه شمالی، مونته نگرو، صربستان، بلغارستان، بوسنی و هرزگوین را پوشش داد.

پایان/

۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 23641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =