کاهش قیمت خودرو در چین

رقابت منطقی و غیرانحصاری بودن بازار خودروی چین باعث کاهش قیمت خودروهای برقی در آن کشور به ویژه در حوزه خودروهای الکتریکی ارزان قیمت شده است.

به گزارش تحریریه، خبرگزاری «رویترز» به نقل از وب سایت چینی سازنده خودروهای الکتریکی آمریکا گزارش داد که تسلا به دلیل فروش و تحویل کم، قیمت خودروهای خود در چین را تا ۱۳.۵ درصد کاهش داده است.

رویترز با استناد به محاسبات خود بر اساس قیمت های نشان داده شده در وب سایت Tesla.cn عنوان کرده است که قیمت تمام نسخه های مدل ۳ و مدل Y تسلا بین ۶ تا ۱۳.۵ درصد کاهش یافته است.

این خودروساز آمریکایی پیش از این در ماه اکتبر تیز قیمت این مدل ها را تا ۹ درصد کاهش داده بود. از ماه سپتامبر این شرکت همچنین مشوق هایی را به خریداران چینی ارائه کرده است.

Bloomberg Evening Briefing: Tesla to Open Showroom in China's Xinjiang  Region - Bloomberg

کاهش تقاضا تا حدی به پایان یارانه بیش از ده ساله چین برای خریداران خودروهای الکتریکی ارتباط داشته است. از جمله عوامل دیگر می‌توان به رقابت شدید شرکت‌های داخلی تولیدکننده خودروهای الکتریکی ارزان‌تر و آخرین شیوع کووید در این کشور هم بوده است.

طبق داده‌های چند روز قبل انجمن خودروهای مسافری چین (CPCA) تسلا در ماه گذشته ۴۴ درصد کمتر از ماه نوامبر ۲۰۲۲ خودروهای الکتریکی ساخت چین را تحویل داده است. این آمار در مقایسه با سال فروش سال ۲۰۲۱ از کاهش ۲۱ درصد از جمله در حوزه صادرات حکایت دارد.

گفته می شود حدود ۴۰ درصد از فروش کل تسلا به تولیدات این شرکت در چین اختصاص دارد.

پایان/

۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 23647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =