ورود ترامپ به جنگ اوکراین

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری سابق آمریکا مدعی شد که قادر است در عرض ۲۴ ساعت به جنگ اوکراین پایان دهد.

به گزارش تحریریه، نشریه «نیوزویک» نوشت، ترامپ بامداد امروز در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی تروث نوشت: اگر من رئیس جمهور [آمریکا] بودم، جنگ روسیه و اوکراین هرگز اتفاق نمی‌افتاد، ولی حتی اکنون هم اگر رئیس جمهور باشم، می‌توانم در عرض ۲۴ساعته با مذاکره به این جنگ وحشتناک و شدید خاتمه دهم.

آمریکانا نوشت، ترامپ پنجشنبه هم در پست دیگری هشدار داده بود که تصمیم دولت بایدن برای ارسال تانک به اوکراین می‌تواند به حمله اتمی از سوی روسیه منجر شود.

دولت آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرده بود که ۳۱ دستگاه تانک «آبرامز ام۱» را به اوکراین ارسال می‌کند و آلمان هم باید در مقابل، تانک‌های لئوپارد خود را به کی‌یف بدهد.

ورود ترامپ به جنگ اوکراین

این تصمیم دولت آمریکا سرانجام به اختلاف نظر ایجاد شده بین کشورهای غربی و آلمان که موافقتش با ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین را مشروط به اقدام مشابه و نخست آمریکا در ارسال تانک‌هایش به اوکراین کرده بود، پایان می‌دهد.

متحدان غربی اوکراین که از ابتدای سال ۲۰۲۳ تلاش کرده‌اند موج ارسال تسلیحات برای کی‌یف را با ارسال تسلیحات سنگین جدید و بی‌سابقه‌ تشدید کنند، در هفته‌های اخیر با مانور روی اینکه روسیه قصد تجمیع و تدارک قوایش برای اجرای دور جدیدی از حملات سنگین در اوکراین را دارد، آلمان را برای موافقت با ارسال تانک‌های پیشرفته لئوپارد به اوکراین تحت فشار گذاشتند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز با بیان اینکه تحویل تانک‌های آبرامز آمریکایی به کی‌یف یک ایده شکست خورده است، گفت که این تانک‌ها نیز مانند دیگر ادوات جنگی اوکراین ارسالی در آتش خواهند سوخت.

پایان/

۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 23973

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کرامت سلیمی IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      0 0
      همیشه در رسانه ها گفته میشد که روسیه دومین ابرقدرت جهان و دومین صادر کننده اسلحه در جهان می باشد. اما حالا می بینیم که روسیه برای تامین اسلحه محتاج کشورهای جهان سومی ایران ، کره شمالی و .... است .َ ایا رسانه ها ملتها را به تمسخر نگرفته اند. ایا این توهین به شعور ملتها نبوده است. ایا وقت ان نرسیده است که رسانه ها عقل و خرد را جایگزین تعصبات و باورهای کهنه و خاک گرفته کنند.