کاهش رشد اقتصادی عربستان

صندوق بین المللی پول در گزارش جدید خود موسوم به چشم انداز اقتصادی جهان از کاهش رشد اقتصادی عربستان در سال جاری میلادی از ۳.۷ درصد به ۲.۶ درصد خبر داد.

به گزارش تحریریه، تارنمای «الخلیج آنلاین» امارات نوشت، صندوق بین المللی پول در گزارش جدید خود موسوم به چشم انداز اقتصادی جهان پیش بینی کرد رشد اقتصادی عربستان در سال جاری میلادی ۲.۶ درصد باشد. این در شرایطی که در گزارش ماه اکتبر گذشته پیش بینی شده بود که این کشور رشد اقتصادی ۳.۷ درصدی را تجربه کند.

همچنین این صندوق پیش بینی کرده است از آنجا که قیمت نفت حدود ۱۶ درصد و قیمت دیگر کالاهای اساسی غیر نفتی به طور متوسط به مقدار ۶.۳ درصد کاهش یابد که این موضوع بر روی رشد اقتصادی عربستان تاثیر خواهد گذاشت.

کاهش رشد اقتصادی عربستان

تارنمای الخلیج آنلاین در بخش دیگری از گزارش خود آورد: گروه اوپک پلاس در ماه سپتامبر گذشته تصمیم به کاهش تولید روزانه نفت به مقدار ۲ میلیون بشکه در روز گرفت، اما این سیاست به مرور زمان کم رنگ شد. همچنین پس از آنکه این تصمیم اتخاذ شد، قیمت نفت از ۱۰۰ دلار به ۸۰ دلار کاهش یافت.

عربستان برای تنوع بخشی به اقتصاد خود با هدف تحقق چشم انداز ۲۰۳۰ به سوی پر رنگ کردن بخش غیر نفتی اقتصاد گام نهاده است. این کشور در سال جاری حدود ۷۲ میلیارد ریال (۱۹.۲ میلیارد دلار) برای اجرا و توسعه طرح های اقتصادی خود در بخش صنایع، ثروت های معدنی، خودروسازی، صنایع دریایی، صنایع پزشکی و دارویی در نظر گرفته است.

پایان/

۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 24059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =