طرح جدید وزارت صمت برای بی آبرویی بیشتر در بازار خودرو!

طرح جدید وزارت صمت برای بی آبرویی بیشتر در بازار خودرو نشان می دهد که هر روز ماندن تیم اقتصادی دولت به معنای آسیب بیشتر به اقتصاد ایران و سفره ایرانیان است.

به گزارش تحریریه، طرح جدید وزارت صمت با میدان داری فاطمی امین و منوچهر منطقی برای بی آبرویی بیشتر در بازار خودرو نشان می دهد که هر روز ماندن تیم اقتصادی دولت به معنای آسیب بیشتر به اقتصاد ایران و سفره ایرانیان است.

سایت چرخان نوشت: بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ثبت نام خودروهای وارداتی از روز شنبه (ششم اسفند) شروع می‌شود و شرکت‌کنندگان در این قرعه کشی علاوه بر داشتن شرایط قرعه‌کشی خودروهای داخلی مثل داشتن گواهینامه، نداشتن پلاک فعال و غیره، باید ۵۰۰ میلیون تومان در حساب بانکی خود بلوکه کنند. بر اساس این اطلاعات، مقرر شده خودروهای وارداتی در قرعه کشی عرضه شود و شرکت‌کنندگان در قرعه کشی باید شرایط عمومی برنامه‌های فعلی قرعه‌کشی خودروهای داخلی از جمله اینکه گواهینامه داشته باشند، پلاک فعال نداشته باشند، طی ۴۸ ماه گذشته از خودروسازان داخلی خرید نکرده باشند و تا یک سال نمی‌توانند سند خودرو را به کسی منتقل کنند را رعایت کنند.

به جای سیاست ساده و قطعا موثری که قیمت خودرو را به کمتر از نصف کاهش می دهد، وزارت صمت به زمان خریدن برای طولانی سازی بحران در بازار خودرو مشغول است که به دلیل اهمیت زیادی که دارد بر سایر وجوه اقتصاد کشور ازجمله انتظارات تورمی هم تاثیر زیادی برجای می گذارد.

وزارت صمت اگر:

  1. واردات خودرو را برای اشخاص حقیقی و حقوقی آزاد کرده و دست از تایید صلاحیت متقاضیان که معنایی جز فساد ندارد، بردارد.
  2. سقف قیمتی خودروهای وارداتی را به حداقل 40 هزار یورو افزایش دهد.

شاهد کاهش 70 درصدی قیمت ها در بازار خواهیم بود، اما با کمال حیرت شاهد حفظ وضعیت بحرانی با چنگ و دندان هستیم که باعث تقویت این شائبه شده است که ظاهرا سیاست خودرویی کنونی یک سیاست آگاهانه و هوشمندانه است و دولت نسبت به آن رضایت دارد.

پایان/

۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 24402

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =