رکوردزنی صادرات سوخت روسیه به چین

کاهش محدودیت های کرونایی در چین و تمایل پالایشگاه های کوچک چینی موجب بالارفتن تقاضا برای سوخت و افزایش شدید صادرات نفت کوره روسیه به این کشور شده است.

به گزارش تحریریه، شبکه خبری «بلومبرگ» در گزارشی با استناد به داده های ردیابی کشتی Kpler اعلام کرد که انتظار دارد عرضه نفت کوره از روسیه به چین در ماه می به بالاترین میزان خود یعنی ۳۵۰ هزار بشکه برسد.

به گفته این آژانس رسانه ای، پالایشگاه های چینی کوچکتر خرید نفت کوره از روسیه را افزایش داده اند. این نوع سوخت معمولاً برای اهداف خاصی استفاده می شود و نسبت به بنزین و گازوئیل بخش کمتری از سبد خرید انرزی چین را تشکیل می داد.

عرضه نفت کوره روسیه به چین پس از فوریه افزایش یافت. در آن زمان محدودیت قیمت فرآورده های نفتی روسیه از سوی اتحادیه اروپا و گروه ۷ به اجرا گذاشته شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، جریان صادرات این کالا در چند ماه گذشته افزایش یافته است زیرا استان شاندونگ، محل استقرار بیشتر پالایشگاه‌های مستقل چین، بررسی‌های کیفیت مخلوط قیر را که یکی دیگر از مواد اولیه مشتری پسند است، آغاز کرده است.

«جیانان سان» تحلیلگر مقیم لندن در Energy Aspects به بلومبرگ اعلام کرد «پیش‌بینی می‌کنیم که ورودی نفت کوره به چین در ماه مه بالا بماند و از ژوئن افزایش بیشتری پیدا کند.

رکوردزنی صادرات سوخت روسیه به چین

در ژانویه، چین سهمیه کمتری از واردات نفت خام را نسبت به سال گذشته صادر کرد، به این معنی که پالایشگاه ها باید برای برطرف کردن نیازهای پالایشی خود به مواد اولیه دیگر مانند نفت کوره تکیه کنند.

سان گفت که برای سال ۲۰۲۳، تخصیص ۱۶.۲ میلیون تن ثابت است؛ این درحالی است که بیش از نیمی از آن می‌توانست تا پایان آوریل مصرف شود.

انتظار می‌رود تقاضای نفت دومین مصرف‌کننده بزرگ جهان در سه ماهه جاری افزایش یابد، زیرا شیوع کووید در بزرگترین شهرهای چین روند نزولی دارد و پویایی در آن به سطوح عادی خواهد رسید.

به گزارش سان، پیش‌بینی می‌شود که پالایشگاه‌های روسیه در هفته‌های آتی عرضه مستقیم نفت کوره با سولفور بالا و گریدهای غنی از M۱۰۰ به آسیا را تا ۱۴۰ هزار بشکه در روز افزایش دهند.

ویکتور کاتونا، تحلیلگر Kpler به بلومبرگ گفت که روسیه در حال حاضر تا ۴۰ درصد از کل نفت کوره وارداتی چین را تامین می کند.

پایان/

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 25602

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =