استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای تامین مالی بخش‌های واقعی اقتصاد

وزیر اقتصاد گفت: امسال یکی از امیدواری های جدی دولت این است که از ظرفیت بازار سرمایه برای تامین مالی بخش‌های واقعی اقتصاد استفاده کند.

به گزارش تحریریه، سید احسان خاندوزی در حاشیه همایش هفته ارتباطات و روابط عمومی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ارکان تامین مالی در اقتصادها بازار سرمایه است اما متاسفانه به لحاظ تاریخی در کشور ما این نقش، نقش ضعیفی است به جهت اینکه خود بازار در مقایسه با مجموعه اقتصاد ملی ما سهم کمی داشته است، هر چند در سال های اخیر این سهم افزوده و پررنگ‌تر شد بویژه که دوره پس از سقوط سال 99 را هم پشت سر گذاشتیم.
وزیر اقتصاد افزود: امسال یکی از امیدواری های جدی دولت این است که از ظرفیت بازار سرمایه برای تامین مالی بخش های واقعی اقتصاد استفاده کند.

وی با بیان اینکه درخواست های بسیار خوبی از سمت شرکت‌های معتبر بورسی در دستور کار است ادامه داد: به رییس سازمان بورس سپرده شده تا با سرعت بیشتری این درخواست ها به اجابت برسد و در نوبت قرار گیرد.

خاندوزی خاطرنشان کرد: حتی در مورد پیوستن به بازار، عرضه اولیه ها و بزرگ تر شدن خانواده بزرگ شرکت های بورسی، تقاضاهای بسیار خوبی هم در سال گذشته وجود داشت و یکی دو مورد از خوشنام های اقتصاد ایران پیوستند، امسال نیز تعداد بیشتری را شاهد خواهیم بود.
وزیر اقتصاد تاکید کرد: به نظر می رسد با همه اقدامات، به جهت اهداف خود بازار که کارایی، نقدشوندگی، انصاف، سلامت و نظارت پذیری است و هم در نسبت بازار و اقتصاد ملی که بهره بردن بخش های بزرگ تولیدی و صادر کنندگان بزرگ از ظرفیت اوراق بدهی و بازار سهام، سال درخشان تر از گذشته در انتظار اقتصاد ایران خواهد بود.

پایان/

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 25608

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =