عبدالباری عطوان تاکید کرد: نقاط ضعف رژیم صهیونیستی در دست حزب الله

کارشناس مطرح جهان عرب اعتقاد دارد مانور اخیر حزب الله در نزدیکی مرز سرزمین های اشغالی نشان داد که حزب الله لبنان نیروی زمینی زبده و راهبردی دارد که اتاق عملیات را با دقت مدیریت می کنند و تصویر دقیقی از نقاط ضعف رژیم صهیونیستی دارند.

به گزارش تحریریه، روزنامه الکترونیکی «رای الیوم» در بخشی از گزارش خود به قلم «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب درباره افزایش تهدید مقام های رژیم صهیونیستی علیه ایران و مانورهای اخیر نیروهای زمینی حزب الله لبنان نوشت، مانورهای نظامی اخیر نیروهای زمینی حزب الله لبنان در نزدیکی مرزهای شمالی فلسطین اشغال شده نگرانی رژیم اشغالگر به ویژه نهادهای نظامی آن را به دنبال داشت. این نگرانی تنها به دلیل گستردگی و منظم بودن این مانور نبود، بلکه به دلیل آن بود که این مانور، قدرت نظامی بالای حزب الله به ویژه در میدان نبرد زمینی را به رخ صهیونیست ها کشید.

عبدالباری عطوان تاکید کرد: نقاط ضعف رژیم صهیونیستی در دست حزب الله

در این زمینه «اهارون حیلفا» فرمانده دستگاه اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل در کنفرانس امنیتی اسرائیل اعلام کرد این مانور نشان داد حزب الله برای ارسال نیروهای ویژه به شهرک های الجلیل برنامه دارد. در این چارچوب حزب الله برای انتقال از مرحله دفاع از لبنان به مرحله تهاجم و فتح الجلیل فکر کرده است.

عبد الباری عطوان افزود: موضوع قابل توجه آن است که در این مانور از موشک های دقیق استفاده نشد و تنها بر نیروی زمینی و ورود به داخل مرزها تمرکز شده بود. این نشان می دهد که تلاش می شود نیروی زمینی اسرائیل هدف قرار گیرد. چنین اقدامی بیانگر وجود نیروهای نظامی زبده و راهبردی نزد حزب الله است که اتاق عملیات را با دقت مدیریت می کنند و تصویر دقیقی از نقاط ضعف اسرائیل دارند.

عبدالباری عطوان تاکید کرد: نقاط ضعف رژیم صهیونیستی در دست حزب الله

این کارشناس شناخته شده جهان عرب در بخش دیگری از گزارش خود درباره تهدید ایران از سوی مقامات نظامی رژیم اسرائیل نوشت، اینگونه تهدیدها را طی 20 سال گذشته بسیار شنیده ایم و کوچکترین تردیدی نیست که چنین تهدیدهایی ایران را نمی ترساند و نیروهای حزب الله و شاخه نظامی آن را هم متوقف نخواهد کرد. یک مقام ایرانی هم این تهدیدهای رژیم اسرائیل را خوب تحلیل کرد و گفت رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت فلسطین شکست خورده است و می خواهد با این تهدیدها، شکست خود را توجیه کند.

پایان/

۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 25696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =