غنا بزرگترین تولیدکننده طلا در آفریقا

غنا به عنوان بزرگترین تولید کننده طلا در آفریقا بار دیگر جایگاه نخست خود در این قاره را از آفریقای جنوبی پس گرفت.

به گزارش تحریریه، غنا در سال ۲۰۲۱ جایگاه خود را به عنوان تولید کننده طلای پیشرو در آفریقا از دست داد و آفریقای جنوبی جای آن را گرفت. اکنون پس از کمتر از دو سال این کشور غرب آفریقا تولید داخلی طلای خود را ۳۲ درصد افزایش داد و از ۲.۸ میلیون اونس در سال ۲۰۲۱ به ۳.۷ میلیون اونس در سال ۲۰۲۲ رسانده است و ضمن ارتقای جایگاه خود در جهان به بالاترین رتبه بندی تولید طلا در این قاره بازگشت.

اتاق معادن غنا (GCM) اعلام کرد که این افزایش به دلیل ترکیبی از مولفه های جدید و گسترش تولید در معادن بزرگ موجود بوده است.

«جاشوا مورتوتی» رئیس GCM، در نشست عمومی سالانه اتاق معادن در آکرا عنوان داشت که بخش طلا بالاترین تولید خود را در تاریخ کشور در سال ۲۰۲۲ ثبت کرد.

وی بیان کرد که تولید در بخش بزرگ طلا از ۲.۷ میلیون اونس در سال ۲۰۲۱ به ۳.۱ میلیون اونس در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است که نشان دهنده رشد قابل توجه ۱۳ درصدی است که بالاترین میزان ثبت شده است.

غنا بزرگترین تولیدکننده طلا در آفریقا

به گفته مورتوتی، شرکت های وابسته به اتاق معادن بیش از ۷۷۶۲۰ اونس طلا را از طریق برنامه خرید طلای داخلی، طرحی که بانک غنا با هدف افزایش ذخایر معرفی کرده، فروخته اند.

علاوه بر این، طبق داده های GCM، بخش مواد معدنی به دلیل افزایش درآمد صادراتی، موقعیت خود را به عنوان بزرگترین منبع ارز غنا در سال ۲۰۲۲ تثبیت کرد.

رسانه های محلی با استناد به داده های بانک مرکزی غنا گزارش دادند که درآمد صادرات مواد معدنی از درآمد حاصل از صادرات نفت خام و کاکائو و همچنین حواله های داخلی در سال ۲۰۲۲ پیشی گرفت.

GCM انتظار دارد تولید طلای اعضای تولیدکننده آن تا پایان سال جاری به ۳.۲ میلیون اونس برسد. این رشد پیش‌بینی‌شده در تولید به دلیل افزایش گسترده در تولید انجام خواهد شد.

رئیس GCM اعلام کرد: به طور کلی، پیش بینی می شود که تولید طلای کشور در سال ۲۰۲۳ بین ۳.۳ تا ۳.۵ میلیون اونس باشد.

با این حال، اتاق معادن غنا درباره افزایش حملات به تاسیسات معدنی در سراسر کشور ابراز نگرانی کرد و از مجریان قانون خواست تا با توجه به این که کشورشان در تلاش است تا به قطب معدن در آفریقا تبدیل شود، به چنین نگرانی‌های امنیتی رسیدگی کنند.

پایان/

۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 25993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =