نقشه راه ترکیه و مصر برای افزایش حجم مبادلات تجاری

ترکیه و مصر در مسیر تقویت روابط دوجانبه اقتصادی نه تنها بر سراندن حجم مبادلات تجاری میان دو کشور به ۱۵ میلیارد دلار به توافق رسیدند بلکه موضوع استفاده از ارزهای دو کشور در مبادلات آینده را نیز بررسی کردند.

به گزارش تحریریه، بخش عربی زبان شبکه «اسپوتنیک» روسیه نوشت، «احمد سمیر» وزیر تجارت و صنایع مصر روز سه شنبه گذشته به ترکیه سفر کرد.

در این سفر، احمد سمیر و همتای ترکی وی درباره نقشه راهی با هدف تقویت روابط دوجانبه اقتصادی که می تواند حجم مبادلات تجاری میان دو کشور را طی ۵ سال آینده به حدود ۱۵ میلیارد دلار برساند، به توافق رسیدند.

آنها همچنین موضوع استفاده از ارزهای دو کشور در مبادلات آینده را بررسی کردند.

به نوشته اسپوتنیک، «محمد انیس» کارشناس مسائل اقتصادی مصر گفت سفر وزیر امور تجارت و صنایع مصر به ترکیه پس از احیای روابط دیپلماسی دو کشور به سطح سفرا انجام گرفته است. هدف از این سفر، افزایش سطح همکاری اقتصادی میان دو کشور است.

ترکیه نخسین وارد کنندگان گاز مایع از مصر است و پس از این سفر احتمال افزایش صادرات از مصر هم وجود دارد. وی پیش بینی کرد دو کشور در آینده در حوزه صنایع غذایی، منسوجات، پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر همکاری کنند.

Technician engineer working in industrial plant by checking valve pipe, operation engineer working in industrial plant with tablet. Getty Images Image used for illustrative purpose. , Getty Images

به نوشته این رسانه روسی، «فرانس اوغلو» پژوهشگر ترک تبار هم معتقد است همکاری دو کشور در عرصه اقتصادی به دیگر عرصه ها هم سرایت پیدا خواهد کرد. جنگ اوکراین بسیاری از مسائل سیاسی و اقتصادی را تغییر داده و این بحران سبب این تحرکات میان دو کشور مصر و ترکیه شده است.

اسپوتنیک در بخش پایانی گزارش خود آورد: حجم سرمایه گذاری فعال ترکیه در بازارهای مصر اکنون ۲ میلیارد دلار است. ارزش پروژه هایی که پیمانکاران ترکیه در مصر انجام می دهند نیز حدود ۱.۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

پایان/

۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 26817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =