آیا سرمایه گذاری در مسکن بهتر از بازار سهام است؟

پژوهش های تازه در ایالات متحده نشان می دهد که شهروندان این کشور نیز اعتقاد دارند سرمایه گذاری در مسکن بهتر از بازار سهام است.

به گزارش تحریریه، تارنمای «MarketWatch» در گزارشی نوشت: نگرش آمریکایی ها درمورد اینکه کجا پول خود را سرمایه گذاری کنند در خلال دوره شیوع بیماری همه‌گیر کووید۱۹  تغییر کرده است. سوال آن ها اکنون این است؛ کدامیک سرمایه گذاری بهتری است؟ مالکیت خانه یا داشتن سهام؟ اگر از اکثر آمریکایی ها بپرسید به احتمال زیاد مورد اول را ترجیح می دهند.

مطالعه جدیدی از بانک «فدرال رزرو» نیویورک ترجیحات مصرف کنندگان نسبت به گزینش هر یک از این ۲ مورد فوق و چگونگی تغییر نگرش آنها در طی شیوع بیماری همه گیر کووید۱۹ را بررسی کرد. از شرکت کنندگان در نظرسنجی خواسته شد که با ذکر دلیل بگویند از نظر آنان بین خرید خانه و سهام کدامیک سرمایه گذاری بهتری محسوب می‌شود و اینکه چه عواملی در انتخاب آنها موثر بوده است.

این مطالعه نشان داد که بیش از ۹۰ درصد پاسخ دهندگان داشتن محل اقامت اولیه خود را به جای سرمایه گذاری در بازار سهام ترجیح می دهند. اکثر شرکت کنندگان نظرسنجی نیز ایده مالک بودن و خرید سهام را دوست داشتند ، بیش از ۵۰ درصد از خانوارهای شرکت کننده ترجیح می دهند یک ملک اجاره ای داشته باشند.

به نظر می رسد رایج ترین دلایلی که مردم در انتخاب مسکن به جای سهام ذکر کرده اند، آسایش بیشتر و ثبات ارزش این دارایی بوده است، نه این که به دنبال درآمد بهتر باشند. پاسخ‌هایی که معمولا ارائه می شدند حاکی از این بود که مسکن «محیط زندگی مطلوب» آنها و ثبات را فراهم می کند و قیمت های خانه به اندازه سهام بی ثبات نیست.

تحقیقات نشان داده است که املاک و مستغلات مسکونی به استثنای زمان رکود بزرگ اقتصادی در اکثر بازارهای رو به رشد به عنوان یک پرچین قوی عمل کرده اند. مقایسه قیمت ها در روزهای ابتدایی شیوع بیماری کرونا یک نمونه بارز از این مثال است: شاخص S&P ۵۰۰ ، در سه ماهه اول از بالای ۲۰ درصد به ۰.۱۵ + درصد رسید و با افت مواجه شد. در حالی که شاخص قیمت خانه ملی« شاخص کیس‌شیلر » ۱۴ درصد افزایش یافت. البته بازار سهام از آن زمان به بعد بهبود یافته است.

گفته می شود، آمریکایی ها به احتمال زیاد بازده مسکن در سال ۲۰۲۱ را نسبت به سال قبل مقایسه می کنند که احتمالا بازتاب دهنده سرعت فوق العاده افزایش قیمت مسکن در سراسر کشور است. محققان همچنین دریافتند، نگرش مردم نسبت به بازار مسکن در طی شیوع کووید ۱۹ تغییر کرده است.

نویسندگان این مطالعه خاطر نشان کردند: اولویت داشتن مسکن در اکتبر سال ۲۰۲۰ دوباره کاهش یافت و تا فوریه ۲۰۲۱ به سطح قبل از شیوع این بیماری بازگشته است.

گرایش افراد به داشتن خانه نیز ممکن است بازتابی از جنسیت یا تحصیلات آنها باشد. زنان بیشتر از مردان داشتن مسکن را ترجیح می دهند و افراد با تحصیلات پایین تر از کالج هم بیشتر از کسانی که مدرک دانشگاهی دارند تمایل به خانه دار شدن دارند.

پایان/

۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 9252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      0 0
      منم اگه پول اضافی داشته باشم توی ملک سرمایه گذاری میکنم تا سهام.