بحران زایمان گربه در معاونت مهم رئیس جمهور!

بحران زایمان گربه در معاونت مهم رئیس جمهور! ادامه دارد و مسئولان از ادامه بحث درباره آن خجالت نمی کشند.

به گزارش تحریریه، میلیون ها گربه سان در دنیا هر ساله زایمان می کنند و هر کدام چندین توله به دنیا می آورند و هیچ بحرانی هم ایجاد نمی شود. اگر مشکلی باشد به بعد از زایمان و محیط زیست گربه سانان مربوط می شود که بشر آنرا تخریب کرده است. 

اما در سازمان حفاظت از محیط زیست ایران که مدتها به یک فرد رادیکال سیاسی مانند معصومه ابتکار سپرده شده بود و سپس تحویل پدیده ای به نام عیسی کلانتری شد که هنوز بر سر نوع شستن وی در برابر بانوان بحث و جدل وجود دارد، شاهد یک استثنا هستیم.

یوزپلنگ نادر و در حال انقراض ایرانی 3 قلو حامله شد و در یک شامورتی بازی محیط زیستانه، کارشناسان خبره (و یا شاید هم مدیران کارشناس همه چیز آن) این معاونت ریاست جمهوری دست به کار شده و تصمیم به سزارین یوزپلنگ! گرفتند. درحالیکه روش سزارین را برای آدم ها هم کنار گذاشته اند و توصیه نمی کنند.

یوزپلنگ مذکور پس از هشیاری متعاقب بیهوشی برای انجام عمل سزارین، 3 توله را نشناخته و به آنها شیر نمی دهد. البته اگر با روش سزارین بدن حیوان پستاندار شیر ترشح کند!

مدیران حرفه ای محیط زیست ایران شروع به شیر دادن به 3 توله با شیرخشک کرده و تاکنون باعث تلف شدن 2 توله شده اند و می گویند که توله سوم هم آسیب دیده است! چه آسیبی و چرا هم که مشخص نیست و معلوم نیست که یک توله یوز چرا باید در یک محیط محدود و حفاظت شده آسیب ببیند. 

و اما بشنوید از دلایل مقام ارشد محیط زیست ایران که بدون توضیح تقدیم مخاطبان می شود، زیرا بی نیاز از توضیح است و به راحتی عمق فاجعه را نشان می دهد. بی دلیل نیست که سازمان حفاظت از محیط زیست در 32 سل گذذشته چشم خود را بر ایجاد صدها سد که محیط زیست ایران را نابود کرده اند بسته است.

حسن اکبری معاون سازمان محیط زیست با تشریح دلایل مرگ دومین توله یوزپلنگ ایران گفت:

  • پس از اینکه در عادت دفع یکی از توله‌ها اشکال پیش آمد، بلافاصله یکی از متخصصان داخلی به آنجا منتقل شد و توله را ویزیت کرد. متأسفانه مسیر محل نگهداری توله‌ها تا نزدیک‌ترین دامپزشکی فاصله قابل توجهی دارد و در مسیر تلف شد. 
  • در کالبدگشایی انجام شده یبوست زیاد در دستگاه گوارش و لخته‌هایی از شیرهای مصرف شده در دستگاه گوارش وجود دارد.
  • شیر با کیفیت برای این گونه خاص در کشور نداریم و تمامی شیرها به دلیل مسائل تحریم‌ها مستقیماً قابل خرید نیست و همین‌ها باعث شد توله دوم را از دست دهیم.
  • یوزپلنگ گونه خاصی است و دانش آن را نداریم و طبیعتاً باید از دامپزشک‌های خارج از کشور کمک بگیریم و قرار بود اوایل هفته پیش رو به ایران بیایند و کار درمانی انجام شود.
  • از ابتدا در مصاحبه‌ها گفته‌ام که فکر نکنیم سازمان محیط زیست باید تمام انرژی خود را روی این تکثیر بگذارد؛ چرا که در نهایت این تکثیر باغ وحشی است اما اصل کار ما در زیست گاه است. اگر تمام انرژی و هزینه روی این موارد بگذاریم طبیعتاً بر حفاظت آسیب وارد خواهد شد.

سازمان حفاظت از محیط زیست چند سال پیش در جریان جا به جایی چند گورخر باعث تلف شدن آنها شد، و البته جا به جایی خر برخلاف شیر دادن به توله یوز که دانش خاصی نیاز دارد و البته مادر یوزها دارای این دانش است! نیاز به تخصص خاصی ندارد و روستاییان با وانت نیسان سالانه میلیون ها چهارپا را جا به جا می کنند.

 از این 3 توله یوز تصاویر باکیفیتی منتشر نشده است. 

پایان/

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 19158

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • US ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      2 0
      سازمان محیط زیست ایران لانه جاسوسی هست کی میخوان متوجه بشن خدا میدونه تمام کارخانه جات و تولید رو دارن از بین میبرن به بهانه های ماهی حالا آدرس غلط میدن با یوزپلنگ