برنامه آلمان برای جلوگیری از قحطی

آلمان برنامه ای را برای کمک به جلوگیری از قحطی محصولات کشاورزی در جهان تدارک دیده است.

به گزارش تحریریه، «راشا تودی» نوشت، دولت آلمان تلاش دارد تا صادرات غلات اوکراین از طریق راه آهن را تقویت کند و به این منظور برنامه هایی برای ایجاد یک صندوق ویژه برای پرداخت هزینه های این پروژه در نظر گرفته است.

«مایکل تئور» یکی از اعضای بوندستاگ و کمیسر راه آهن دولت، به روزنامه آلمانی «هندلزبلات» اظهار داشت مقامات با سرعت تمام کار می کنند تا غلات اوکراین را از طریق راه آهن منتقل کنند تا از بروز قحطی در سراسر جهان جلوگیری شود.

این روزنامه نوشت که برلین برای تسهیل پروژه «پل غلات» (grain bridge) یک صندوق ویژه برای خرید واگن و همچنین ارائه ضمانت اعتبار صادراتی به حامل ها در نظر گرفته است.

مقامات آلمانی معتقدند قادر هستند تا ۱۰ میلیون تن غله را از طریق راه آهن به خارج از اوکراین منتقل کنند.

انجمن تجارت کشاورزی آلمان به همراه انجمن بازرگانی غلات بورس هامبورگ اعلام کردند که پیش از این با شرکت های کشاورزی و بازرگانی در این کشور ارتباط برقرار کرده اند تا حمل و نقل را سازماندهی و شرایط پرداخت را تعیین کنند.

این گروه ها از مقامات آلمانی درخواست می کنند که لوکوموتیوهای بلااستفاده و حتی واگن های قدیمی را بسیج کنند. انجمن ها خاطرنشان کردند، علاوه بر آن، کامیون های مملو از محصولات اوکراینی در مرزها باید در اولویت باشند تا زمان انتظار کاهش یابد. علاوه بر این، آنها می خواهند کامیون های اوکراینی با استاندارد آلایندگی یورو ۲ به طور موقت به اتحادیه اروپا اجازه ورود پیدا کنند.

اوکراین تولید کننده و صادرکننده عمده ذرت و گندم است. با این حال، به گفته مقامات در کیف، از زمان آغاز حمله روسیه ظرفیت صادرات محصولات به شدت آسیب دیده است. رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی بارها اشاره کرده است که پس از کنترل نیروهای روسیه بر چندین منطقه در جنوب اوکراین، دسترسی کشورش به اکثر بنادر خود را از دست داده است.

چندین کشور در شمال آفریقا و خاورمیانه کمبود غلات را گزارش کرده اند. ایالات متحده و اتحادیه اروپا کرملین را به ایجاد وضعیت قحطی بالقوه در آن مناطق متهم کرده اند.

مسکو این اتهامات را رد می‌کند و می‌گوید آماده است عبور امن کشتی‌های غلات از دریای سیاه را فراهم کند و این اختلال ناشی از مین‌گذاری ارتش اوکراین در امتداد ساحل است.

پایان/

۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 19776

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      0 2
      با سلام به کشور قدرتمند روسیه اقای پوتین دیندار که با داشتن قدرت در اوج انسانیت
    • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      0 0
      بازهم دم همون اروپاییها گرم نه مثل چین که دنیارو تهدید به گرسنگی میکنه
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      0 0
      بازهم دم همون اروپاییها گرم نه مثل چین که دنیارو به گرسنگی تهدید میکنه