حاجی دلیگانی: با خودروسازی خصوصی موفق می شویم/ دولت دست بردار مدیریت خودروسازان نیست

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: با اینکه تجربه شرکت های خودروسازی تحت مدیریت بخش خصوصی در دنیا نشان می دهد صنعت خودروسازی و سایر صنایع با خروج از انحصار رشد می کنند اما دولت همچنان این صنعت را تحت محاصره خود قرار داده و دست بردار نیست.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مجلس و عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفت و گو با تحریریه به مدیریت چالش زای دولت در صنعت خودروسازی و عدم رها سازی و واگذاری سهام دولت به بخش خصوصی به عنوان یک مساله تاثیرگذار در افت شدید کیفیت خودروی تولید ملی اشاره کرد و در این باره گفت: یکی از موضوعات مهمی که در صنعت خودروسازی بارها گفته شده اما علی رغم تاکیدات فراوان در این موضوع شاهد عدم تمکین دولت هستیم، واگذاری سهام شرکتهای خودروسازی دولت به بخش خصوصی است.

وی در این باره افزود: مساله عجیب و مهم سهام ناچیز دولت در دو خودروساز معروف ایران خودرو و سایپاست اما با وجود اینکه دولت در این شرکت ها سهام قابل توجهی ندارد باز هم مایل به مدیریت تام است بنابراین دولت از مدیریت و رهاسازی مدیریت شرکتهای خودروسازی دست بردار نمی دارد.

 وی درخصوص تبعات مدیریت دولت در شرکت های خودروسازی گفت: به رغم گفته های کارشناسان و آثار مدیریت دولت در شرکت های خودروسازی که از زیان های انباشته شرکت ها و اعتراض مردم به کیفیت خودروهای داخلی حکایت می کند و انتقاد رهبر معظم انقلاب به وضعیت خودروسازی کشور باز هم به نظر می رسد دولت شدیدا علاقمند به باقی ماندن در مصدر امور خودروسازی ها و تداوم مدیریت خود است.

حاجی دلیگانی با انتقاد از رویه دولت درعدم واگذاری خودروسازی به بخش خصوصی واقعی گفت: با اینکه تجربه شرکت های خودروسازی تحت مدیریت بخش خصوصی در دنیا نشان می دهد صنعت خودروسازی و سایر صنایع با خروج از انحصار رشد می کنند اما دولت همچنان این صنعت را تحت محاصره خود قرار داده و دست بردار نیست. در حالی که اگر دست از سر خودروسازی و مدیریت این شرکت ها بردارد و به عنوان ناظر و در مقام سیاست گذار حاضر شود شکوفایی و رشد خودروسازی اولین ماحصل این اقدام ارزنده خواهد بود.

وی در پایان گفت و گو خاطر نشان کرد: عدم دخالت دولت در مدیریت خودروسازی به غیر از سامان یافتن این صنعت خروجی ندارد، مشروط به اینکه خودروسازی به اهل واگذار شود تا منافع ملت تامین شود و با قرار گرفتن خودروسازی در مسیر رقابتی این صنعت به جایگاه مورد نظر یعنی رشد و رقابتی شدن برسد.

پایان/

۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 20200

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد نور کجوری IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      0 0
      الان مدیران خودرو که کاملن هم خصوصی است و دست دولت هم درش نیست چرا تویوتا نشده در این 20 سالی که از عمرش میگذرد . ؟ یا کرمان خودرو . این دو تا حتی از سی کی دی هم نتوانستند عبور کنند .