عصر یخبندان اروپا

یک زمستان سرد و سخت در اروپا وقوع فروپاشی انرژی قاره سبز را حتمی ساخته است.

به گزارش تحریریه، «پیتر سیجارتو» وزیر امور خارجه مجارستان هشدار داد که سیاست اروپای غربی در ممنوعیت انرژی روسیه، آن هم در غیاب جایگزین‌های مناسب، اشتباه بزرگی را انجام داد زیرا این تصمیم می‌تواند منجر به فروپاشی سیستماتیک اروپا شود. این در شرایطی رخ می دهد که مردم قاره در زمستان امسال بدون گرما باقی می مانند.

Szijjártó on EPP: 'We Wouldn't Like to Belong to a Pro-migration Party  Alliance that Defames European Values' - Hungary Today

وی در نشستی با دیپلمات های کشورش مدعی شد که اظهارات اروپای غربی در مورد تامین انرژی با نزدیک شدن به فصل زمستان به سادگی قابل پذیرش نیست.

وزیر خارجه مجارستان به طعنه گفت «خیلی سخت است که در زمستان به کسی توضیح دهیم که وقتی گرمایش وجود ندارد، سرد نیست».

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: بیانیه‌های ایدئولوژیک و سیاسی با حمایت مؤثر رسانه‌های بین‌المللی می‌تواند به راحتی فضا را به گونه ای نمایش دهد که چشمان مردم را بپوشاند؛ اما تمام ایدئولوژی‌های موجود در جهان با نزدیک شدن به فصل زمستان، شهروندان اتحادیه اروپا را گرم نگه نمی‌دارند.

سیجارتو به طعنه گفت «خیلی سخت است که در زمستان به کسی توضیح دهیم که وقتی گرمایش وجود ندارد، سرد نیست».

عصر یخبندان اروپا

او با اصرار بر اینکه مجارستان هنوز در این تله نیفتاده است، هشدار داد که فشار از سوی دیگر دولت‌های اتحادیه اروپا بر کشورش بیشتر خواهد شد، زیرا نظم جهانی کنونی تقریبا با سرعت به فروپاشی عظیم نزدیک می‌شود.

وی تاکید کرد منابع انرژی روس جزء لاینفک امنیت انرژی اروپا هستند که بدون آن ها، نارضایتی اجتماعی و فروپاشی سیستمی به وقوع می پیوندد.

این مقام ارشد مجار تاکید کرد کشورش نه تنها درباره تحریم‌های انرژی روسیه صحبت نمی‌کند، بلکه سایر کشورها هم به آرامی از بوداپست در این مورد حمایت خواهند کرد – شاید آن ها علناً این کار را انجام ندهند.

در چند روز گذشته هزینه‌های برق در آلمان و فرانسه به بالاترین حد خود رسید که ناشی از تهدید مسکو به تعطیلی آخرین توربین پمپاژ خط لوله نورد استریم ۱ به مدت سه روز بود.

در هر صورت، پاریس و برلین، تنها کشورهایی نیستند که تاثیر تحریم‌هایی را احساس می کنند که قرار بود روسیه را مجازات کند.

پایان/

۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 21408

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =