پوتین: باور کنید که دلار رفتنی است

رئیس جمهور روسیه می گوید دلار، یورو و پوند جایگاه خود در مبادلات بین المللی را از دست داده اند و به همین دلیل روسیه و بسیاری از کشورها به تدریج از این ارزهای غیرقابل اعتماد فاصله می گیرند.

به گزارش تحریریه، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: ارزهای ذخیره سنتی مانند دلار آمریکا و یورو اعتبار خود را به عنوان مبنایی برای تسویه حساب های بین المللی از دست داده اند.

وی افزود: کشورهای غربی پایه‌های نظام اقتصادی جهانی را تضعیف کرده‌اند. اعتماد به دلار، یورو و پوند استرلینگ به عنوان ارزهایی برای انجام معاملات، نگهداری دارایی ها و ذخایر کاهش یافته است.

De-Dollarization: China-Russia Strategy to Counter US Political Blackmail -  Strategic Council on Foreign Relations

پوتین همچنین خاطرنشان کرد که روسیه و بسیاری از کشورهای دیگر تمایل پیدا کرده اند تا به جای ارزهای غربی به سمت ارزهای دیگر، به ویژه یوان چین حرکت کنند.

رئیس جمهوری روسیه همچنین اظهار داشت: ما قدم به قدم از استفاده از این ارزهای غیرقابل اعتماد و در خطر دور می شویم. اتفاقا طبق آمار حتی متحدان ایالات متحده نیز به تدریج پس‌اندازها و پرداخت‌های خود به دلار را کاهش می‌دهند ... توجه داشته باشیم که گازپروم و شرکای چینی‌اش هم به تازگی توافق کردند که هزینه گاز را به روبل و یوان و با سهمی ۵۰/۵۰ بپردازند.

پایان/

۱۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۰
کد خبر: 21592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • نژاد اریایی IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
      0 3
      رفتنی توهستی،،چه به بلای سرطان،چه به همین زودی برکنار شوی چنان درمنجلاب وباتلاق اوکراین ودشمنی باغرب گرفتار شدی که توهمی شدی وهذیان میگوئی،صبح نزدیک است،اوکراین شهرها را یکی یکی آزاد ومناطقی را تصرف کرده