دلالی بوریس جانسون به نفع اوکراین

نخست وزیر سابق انگلیس در مورد عزم واشنگتن برای حمایت از ارتش اوکراین ابراز نگرانی کرد و تلاش دارد برای متقاعدکردن دولتمردان آمریکایی به نفع زلنسکی وارد عمل شود.

به گزارش تحریریه، روزنامه «فایننشال تایمز» به نقل از افراد نزدیک به «بوریس جانسون» نخست وزیر سابق گزارش داد که وی قصد دارد از وزن سیاسی خود استفاده نماید تا اطمینان حاصل کند که ایالات متحده به طور کامل به کمک به اوکراین در مبارزه با روسیه ادامه دهد.

این امر پس از آن مطرح شده است که جمهوری‌خواهان اعلام کردند که در صورت پیروزی در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در نوامبر، کمک‌ها به کشور می‌تواند محدود شود.

جانسون از مدت ها قبل در زمینه حمایت از کی یف مصمم بوده است. نخست وزیر سابق انگلیس اکنون می خواهد زمان و انرژی بیشتری را در واشنگتن دی سی صرف کند تا تداوم حمایت دو حزب ایالات متحده از اوکراین را تضمین کند.

این طرح‌ها از هفته گذشته فوریت‌ بیشتری پیدا کرده است زمانی که «کوین مک کارتی» رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا ادعا کرد که جمهوری‌خواهان به احتمال زیاد در صورت پیروزی در انتخابات میان‌دوره‌ای در ۸ نوامبر، حمایت واشنگتن از اوکراین را کاهش می دهند.

جانسون هنوز نقش رسمی در دولت بریتانیا ندارد. با اینحال «ریشی سوناک» که از حند روز قبل نخست وزیر جدید انگلستان شد، در توئیتی نوشت که امیدوار است جانسون به کمک کردن به زندگی عمومی در داخل و خارج از این کشور ادامه دهد.

مقام های ارشد اوکراینی در همین ارتباط می گویند که از شنیدن اظهارات جمهوریخواهان در مورد کمک های ایالات متحده شوکه شدند.

Boris Johnson thanks Vladimir Putin for 'inspirational leadership' instead  of Zelenskyy | Politics News | Sky News

گفته می‌شود که برخی از مقامات بریتانیا در مورد اینکه آیا نخست‌وزیر سابق می‌تواند به عنوان نماینده بین‌المللی بریتانیا عمل کند و احتمالاً برای کمک به اوکراین در تلاش‌های بازسازی آن نقش آفرین باشد، بحث کرده‌اند. با این حال، ظاهراً چنین ایده هایی هنوز به مرحله بحث و بررسی رسمی نرسیده است.

از زمانی که روسیه در اواخر فوریه حمله خود به اوکراین را آغاز کرد، ایالات متحده قوی‌ترین حامی اوکراین بوده و مقادیر زیادی تسلیحات، منابع مالی و اطلاعاتی را در اختیار کی‌یف قرار داده است.

به گفته وزارت امور خارجه ایالات متحده، تا اواسط اکتبر، واشنگتن حدود ۱۷.۶ میلیارد دلار در زمینه کمک های امنیتی به اوکراین سرمایه گذاری کرده است.

مسکو بارها از تحویل تسلیحات انتقاد کرده و گفته است که این اقدمات جنگ را طولانی می کند و خطر رویارویی مستقیم بین روسیه و ناتو را افزایش می دهد.

پایان/

۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 22423

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =