زمستان تاریک فرانسه

کاخ الیزه می گوید فرانسه احتمالا در زمان سرمای زمستان پیش رو کمبود برق و خاموشی برنامه ریزی شده را تجربه می کند.

به گزارش تحریریه، «خاویر پیچاکزیک» رئیس تنظیم کننده انرژی RTE فرانسه اعلام کرد اگر شبکه برق این کشور به دلیل هوای سرد و تقاضای زیاد تحت فشار شدید قرار گیرد، ممکن است در زمستان امسال با قطعی برق مواجه شود.

او در مصاحبه ای با رادیو فرانس اینفو (France Info radio)، خطرات ناشی از کمبود منبع برق در ماه ژانویه را مورد تاکید قرار داد و از تلا کاخ الیزه برای برای راه اندازی مجدد راکتورهای هسته ای که برای تعمیر و نگهداری آفلاین شده بودند، سخن گفت.

زمستان تاریک فرانسه

فرانسه تقریباً ۷۰ درصد برق خود را از تاسیسات هسته ای و ۵۶ رآکتوری تولید می کند که ۲۲ رآکتور آن در حال حاضر تعطیل هستند و همین امر باعث کاهش شدید تولید برق شده است.

این کمبود مشکلات انرژی را تشدید کرده است، زیرا اتحادیه اروپا با کاهش شدید تحویل گاز طبیعی از روسیه رو به رو شده است. این در حالیست که فرانسه نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا کمتر به انرژی روسیه وابستگی داشت، اما فقدان تولید برق در تاسیسات داخلی به ویژه مشکلات آن در صنعت هسته ای، پاریس مجبور به خرید برق از همسایگان خود کرده است.

در همین راستا دولت فرانسه یک طرح اضطراری آماده کرد و به مقامات محلی دستور داده است که از روش های گوناگون قطعی برق احتمالی را مدیریت کنند و چگونه و برای چه بخش هایی، تخصیص برق را در اولویت قرار دهند.

Eiffel Tower closed as Paris hammered by rain and snow | The Independent |  The Independent

اگرچه مقامات ادعا می‌کنند که خاموشی در سراسر کشور رخ نمی‌ دهد و تنها بخش‌های کوچکی از شبکه را تحت تأثیر قرار می گیرد، میلیون‌ها نفر در خطر بی‌ برق ماندن در زمانی که تقاضا برای گرم کردن خانه ‌ها به اوج می‌رسد، قرار دارند.

به نوشته برگزاری رویترز، دستورالعمل های منتشر شده توسط دولت فرانسه می گوید هر گونه قطعی برنامه ریزی شده نباید بیش از ۴ میلیون کاربر را به طور همزمان تحت تأثیر قرار دهد. بر اساس این سند، خاموشی ها نباید بیش از دو ساعت طول بکشد و این امر در ساعات اوج مصرف یعنی از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ و از ۱۸ عصر تا ۲۰ رخ می دهد.

مقامات دولتی در پاریس هشدار داده اند که این موضوع ممکن است بر برخی خدمات عمومی تأثیر بگذارد و ممکن است در روزهای کمبود تجهیزات و ناتوانی در تامین برق مورد نیاز، مدارس تعطیل و ارائه خدمات از سوی قطارها لغو شوند.

پایان/

۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 23043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رضاییان IR ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
      2 0
      شروورهای سردرد آور تحریریه