حذف مالیات خانه های لاکچری به نفع مستضعفین است یا امثال علی کریمی ها و..

باید این سوال مطرح شود که حذف مالیات خانه های لاکچری به نفع مستضعفین و یا امثال علی کریمی ها و ... است؟

برگی درخشان از عملکرد مجلس انقلابی شورای اسلامی در خصوص اخذ مالیات از منازل لاکچری گرانقیت و لوکس

با پیشنهاد آقای مفتح و تصویب درمجلس نجومی بگیران و پنت هاوس نشینان از پرداخت مالیات معاف شدند که جای خسته نباشی وخداقوت دارد. درجلسه علنی لایحه ایی که دولت محترم در قالب بودجه به مجلس ارائه شده بود بعداز بحث و بررسی در کمسیون تلفیق و تایید برای تصویب نهایی به صحنه مجلس آمد.

آقای مفتح به بهانه جلو گیری از افزایش اجاره بهای خانه های مردم با ارائه پیشنهاد جدید و با ارائه نطق مستضعف پسند و آتشی سنگ مردم مستضعف را به سینه زده و اخذ مالیات از خانه های لوکس و لاکچری را عامل افزایش اجاره بهای خانه های کوچک مردم دانسته و خواستار حذف این قسمت از مصوبه کمسیون تلفیق شدند.

ایشان با بیان استدلال که هر گونه افزایش هزینه به مالکین باعث افزایش هزینه مستاجرین (اجاره بها) می‌شود ولی بدون اینکه مشخص کنند اخذ مالیات از خانه های لاکچری و لوکس چه ارتباطی با آپارتمانهای ۵۰، ۷۰، و۱۰۰ متری دارد. و خانه های لوکس و لاکچری که برای اسکان بصورت مالکیتی و یا اجاره ساخته میشود اساسا برای اقشار خاصی که هیچ دغدغه ایی برای خرید و یا اجاره ندارند و مهم امکانات و تجهیزات بکار رفته در خانه های آنچنانی است. و هیچ ارتباطی با اجاره بهای معمول در سطح عموم جامعه ندارد.

حضرات موافق و پیشنهاد با استدلالهای خود این طرح را به ضرر مردم مستضعف دانستند، درصورتی‌که به قول نماینده محترم یزد حرف موافقان بنفع مستضعفین است ولی اقدام و نتیجه عملشان صد در صد بنفع مالکین و پنت هاوس نشینان الهیه، فرشته، آجودانیه، لواسانات همچون سلبریتی ها و همانهایی که در فتنه اخیر برعلیه نظام تمام قد ایستادند.مثل علی کریمی. و...است.

در صورتیکه براساس گفته جناب آقای مالک شریعتی نیاسر پیشنهادی که مصوبه کمیسیون تلفیق را دارد نباید توسط اعضا و یا سخنگو پیشنهاد حذف و تغییر تمام و یا بخشی از آن ارائه ومورد اصلاحات قرار بگیرد. ضمنا اینکه پیشنهادی که خود دولت داده مجدد با حذف آن موافقت می‌کند چه خبر است خدا عالم است. بعبارت اشخاص متمول با درآمدهای نجومی را از پرداخت مالیات معاف نمودید جای تبریک دارد. شاید تعارض منافع مبنای پیشنهاد حذف بوده الله واعلم.

هر چند در لایحه دولت محترم هم بقول گفته نماینده محترم یزد آمار و شاخص های مشخص و منطقی ارائه نشده و چهارچوب درستی هم تعریف نشده است بنابراین دولت با موافقت با این پیشنهاد مالیات هنگفتی را از دوش افراد پولدار ومتمول برداشته و احتمالا بردوش اقشار مستضعف و مستاجرین می‌گذارد.

پایان/

۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 24525

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =