بحران مالی سخت تر از ۲۰۰۸

اقتصاددان برجسته آمریکایی می گوید که بحران مالی کنونی که به دلیل سیاست های غلط فدرال رزرو رخ داده است، بسیار بدتر از سال بحران سال ۲۰۰۸ خواهد بود.

به گزارش تحریریه، «پیتر شیف» اقتصاددان شناخته شده آمریکایی هشدار داده است که بحران مالی کنونی بدتر از سال ۲۰۰۸ خواهد بود. او تاکید دارد: افزایش بیشتر نرخ بهره در آینده بی‌معنی است.

این اقتصاددان در خلال هفته گذشته، چشم انداز خود را برای اقتصاد ایالات متحده در مجموعه ای از توییت ها به اشتراک گذاشت.

او تصریح دارد: وقتی دولت مقررات بانکی جدید بسیاری را پس از بحران مالی ۲۰۰۸ تحمیل کرد، به ما اطمینان داده شد که آنچه اکنون در حال رخ دادن است دیگر تکرار نخواهد شد.

با این حال، او معتقد است یکی از دلایلی که ما با بحران مالی ۲۰۰۸ روبرو شدیم، مقررات بیش از حد دولتی بود. به همین دلیل است که این بحران بدتر خواهد شد.

بحران مالی سخت تر از ۲۰۰۸

وی افزود: این بار فرق می کند. زمانی که بحران مالی سال ۲۰۰۸ شروع شد، ارزش دلار افزایش و طلا کاهش یافت. این بار برعکس است... این به آن دلیل است که سرمایه‌ گذاران متوجه شده ‌اند که تورم بالایی که ده سال پیش باید می ‌آمد، اکنون با شدت تمام رخ می دهد.

شیف اظهار داشت: فدرال رزرو باعث بحران مالی سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۲۳ شد.

او افزود که بحران مالی کنونی را از سال ۲۰۰۹ پیش بینی می کرد، اما در آن زمان، نمی‌دانست «چه مدت طول می‌ کشد تا این بحران رخ دهد».

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: همانطور که سال‌هاست که هشدار می دهم تنها راهی که فدرال رزرو می‌تواند به هدف تورم ۲ درصدی خود نزدیک شود، اجازه دادن به یک بحران مالی بدتر از سال ۲۰۰۸ است که روند طبیعی خود را طی کند، بدون هیچ کمک مالی برای بانک‌ها یا مشتریان آن‌ها».

او با اشاره به کمک‌ های اخیر دولت به بانک‌ های بزرگ، نتیجه گرفت: «فدرال رزرو مسیر کمک‌ های مالی را انتخاب کرد و در مبارزه با تورم تسلیم شده است.»

پایان/

۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 24795

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =