صادرات گازوئیل روسیه به عربستان!

همزمان که عربستان سعودی میلیون ها بشکه گازوئیل را از روسیه خریداری می کند به صادرکننده بزرگ همین کالا به اتحادیه اروپا تبدیل شده است.

به گزارش تحریریه، تارنمای شبکه خبری «بلومبرگ» چند روز قبل با استناد به داده های شرکت تحلیلی Kpler گزارش داد که عربستان سعودی در ماه آوریل روزانه ۱۷۴ هزار بشکه گازوئیل و گازوئیل از روسیه وارد کرده است.

این رقم در مقایسه با ۱۳۷۷۰۰ بشکه در روز ثبت شده در ماه قبل افزایش قابل توجهی را نشان می دهد. واردات در ماه مه نیز همچنان در حال افزایش بود و تنها در دو هفته اول ماه به ۱۹۱۲۰۰ بشکه در روز رسید که بالاترین رکورد از سال ۲۰۱۷ تاکنون به شمار می رود.

درست همان زمان که این کشور خاورمیانه به عنوان تامین کننده شماره یک اتحادیه اروپا ظاهر شده است بر واردات سوخد آن از روسیه نیز اضافه شد. با این حال، بنا بر گزارش ها، پادشاهی سعودی می گوید دیزل و بنزینی را که از روسیه دریافت می کند، دوباره به فروش نمی رساند زیرا چنین اقدامی نقض تحریم های اعمال شده توسط بلوک غرب علیه مسکو تلقی می شود که به خاطر عملیات نظامی مسکو در اوکراین وضع شده است.

صادرات گازوئیل روسیه به عربستان!

به گفته منابع آگاه که با بلومبرگ صحبت کردند، افزایش تولید در پالایشگاه های این پادشاهی در دوره اخیر، عامل افزایش واردات به اتحادیه اروپا بود. علاوه بر این منابع ناشناس همچنین به این شبکه خبری اظهار داشتند که سوخت‌های صادراتی اضافی که از مناطق مختلف کشور می‌آمدند، با مشخصات متفاوتی ساخته می‌شدند و اغلب مشمول تعهدات عرضه بلندمدت می‌شدند.

داده‌های ردیابی شده توسط Kpler همچنین نشان می‌دهد که عربستان سعودی در ماه گذشته از ایالات متحده پیشی گرفت و به دومین صادرکننده بزرگ گازوئیل و بنزین در جهان تبدیل شده است.

طبق گزارش ها، نزدیک به ۳۵ درصد از کل صادرات سوخت ماه آوریل پادشاهی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا و بریتانیا ارسال شده است. در همین حال، کشور تحریم‌شده روسیه نیز همچنان به عنوان فروشنده بزرگ سوخت در جهان به شمار می رود.

پایان/

۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 25722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =