نفرت آمریکایی‌ها از بایدن بیشتر از ترامپ است

نظرسنجی انتخاباتی در آمریکا نشان می دهد که شهروندان این کشور بیشتر از اینکه با ترامپ مخالف باشند با نامزدی مجدد بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ مخالف هستند.

به گزارش تحریریه، کانال سیاست خارجی آمریکا با استناد به نظرسنجی جدیدی که توسط اکونومیست/یوگاو انجام شده است نشان می‌دهد که ۵۶ درصد از آمریکایی‌ها مخالف نامزدی جو بایدن برای یک دوره دیگر در سال ۲۰۲۴ هستند، در حالی که ۵۴ درصد مخالف کاندیداتوری مجدد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا هستند.

نیکی هیلی، سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل و ویوک راماسوامی، کارآفرین، به رقابت برای نامزدی جمهوری خواهان پیوسته‌اند، در حالی که ماریان ویلیامسون کمپینی را علیه نامزدی مجدد بایدن راه اندازی کرده است.

به گزارش هفته‌نامه نیووزیک؛ بر اساس یک نظرسنجی جدید، تعداد آمریکایی‌هایی که با نامزدی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای یک دوره دیگر در سال ۲۰۲۴ مخالف هستند بیشتر از تعداد کسانی است که مخالف نامزدی مجدد دونالد ترامپ در انتخابات هستند.

این نظرسنجی که توسط اکونومیست/یوگاو و از ۱۱ تا ۱۴ مارس انجام شد نشان داد که ۵۶ درصد از بزرگسالان آمریکایی گفتند که نمی‌خواهند بایدن دوباره نامزد شود، در حالی که ۵۴ درصد گفتند که نمی‌خواهند ترامپ نامزد شود.

یافته‌های نظرسنجی در حالی منتشر می‌شود که رقابت برای ورود به کاخ سفید همچنان داغ شده و نامزدهای جدیدی در هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات پا به عرصه تبلیغات انتخاباتی گذاشته‌اند.

نفرت آمریکایی‌ها از بایدن بیشتر از ترامپ است

در نظرسنجی اکونومیست/یوگاو، از پاسخ دهندگان پرسیده شد که آیا می‌خواهند بایدن، که هنوز به طور رسمی نامزدی ریاست جمهوری دیگری را اعلام نکرده، دوباره نامزد شود یا خیر و ۵۶ درصد پاسخ دادند «نه». ۲۶ درصد دیگر گفتند «بله» و ۱۷ درصد پاسخ دادند که «مطمئن نیستند».

اما وقتی صحبت از ترامپ به میان آمد، ۵۴ درصد گفتند که نمی‌خواهند او دوباره در سال ۲۰۲۴ نامزد شود، در حالی که ۳۴ درصد گفتند که می‌خواهند او نامزد شود و ۱۲ درصد پاسخ دادند «مطمئن نیستم».

تعداد کل شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی ۱۵۰۰ شهروند بزرگسال آمریکایی بود که ۱۴۸۷ نفر به سوال در مورد بایدن پاسخ دادند، در حالی که ۱۴۸۴ پاسخ دهنده به سوال درباره کمپین ترامپ بودند.

نظرسنجی اکونومیست/یوگاو نشان داد که محبوبیت بایدن در میان ۱۵۰۰ بزرگسالی که مورد بررسی قرار گرفتند ۴۲ درصد بود، در حالی که مخالفت با کاری که رئیس جمهور انجام می‌دهد ۵۰ درصد بود. حاشیه خطا به‌اضافه منهای ۳.۲ درصد بود.

ترامپ پس از انتخابات میان‌دوره‌ای سال ۲۰۲۲ کارزار انتخاباتی جدید خود را به طور رسمی آغاز کرد و در اکثر نظرسنجی‌های اخیر رهبری حزب جمهوری‌خواه را برعهده داشت، اما سایر جمهوری‌خواهان نیز به این رقابت پیوستند.

نفرت آمریکایی‌ها از بایدن بیشتر از ترامپ است

نیکی هیلی، سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل متحد و کارآفرین ویوک راماسوامی نیز به دنبال این نامزدی هستند، در حالی که انتظار می‌رود ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا و مایک پنس معاون رئیس جمهور سابق نیز کمپین‌های خود را به‌راه اندازند.

از طرف دموکرات‌ها هم ماریان ویلیامسون، مشاور و نویسنده، کمپینی را راه‌اندازی کرده است که او را به اولین نامزد اصلی در مخالفت با نامزدی مجدد بایدن تبدیل کرده است. او قبلاً به دنبال نامزدی حزب دموکرات در سال ۲۰۲۰ بود.

هرچند احتمال پیروزی ویلیامسون ممکن است دور از ذهن باشد زیرا نظرسنجی مورنینگ کانسالت، که از ۲ تا ۵ مارس بین ۸۲۹ رای دهنده ثبت نام شده انجام شد، نشان داد که او تنها ۴ درصد رای به خود اختصاص داد درحالی که در مقابل بایدن ۷۷ درصد آرا را از آن خود کرد.

اکونومیست و یوگاو، در نظرسنجی خود، از پاسخ دهندگان درباره ویلیامسون سوال کرده‌اند و دریافته‌اند که ۲۴ درصد از ۱۴۷۹ بزرگسال دیدگاه مثبتی نسبت به او داشتند، ۲۱ درصد دیدگاه نامطلوبی داشتند و ۵۶ درصد پاسخ دادند «نمی‌دانم».

پایان/

۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 26214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =