چینی ها در صدر دانشجویان خارجی در آمریکا

تعداد دانشجویان بین المللی در مؤسسات آموزش عالی ایالات متحده کمتر از یک میلیون نفر است که به طور پیوسته افزایش می یابد. چینی ها و هندی ها در صدر دانشجویان خارجی دانشگاه های آمریکا قرار دارند.

به گزارش تحریریه، تارنمای «Visual Capitalist» در مورد آمار دانشجویان خارجی در ایالات متحده نوشت،نسبت دانشجویان بین المللی در مؤسسات آموزش عالی ایالات متحده در چند دهه اخیر افزایش داشته و از ۱.۵ درصد از کل دانشجویان این کشور در دهه ۱۹۶۰ به ۵.۵ درصد در اوایل دهه ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

احسان سلطانی با استفاده از داده های سال ۲۰۲۲ از موسسه مبادله بین المللی آموزش (IIE) نشان می دهد که این دانش آموزان از کجا آمده اند.

چینی ها در صدر دانشجویان خارجی در آمریکا

دانشجویان بین المللی از کدام کشورها به ایالات متحده می آیند؟

ایالات متحده همواره دانشجویانی را که به دنبال تحصیل با کیفیت در دانشگاه های سطح جهانی و فرصت های موجود در بازار کار این کشور هستند، جذب کرده است.

پس از کاهش آمار دانشجویان در سال های اخیر به دلیل محدودیت های COVID-۱۹، موسسات آمریکایی اکنون افزایش ۳.۸ درصدی در پذیرش دانشجویان بین المللی را برای سال ۲۰۲۲ ثبت کردند.

سال گذشته در مجموع ۹۴۸۵۱۹ دانشجوی بین المللی در کالج ها و دانشگاه های ایالات متحده وجود داشتند.

دانش‌آموزان آسیایی ۷۵ درصد از کل دانشجویان خارجی در امریکا را تشکیل می‌دهند و در این میان چینی‌ها (۳۰ درصد) و هندی‌ها (۲۱ درصد) در مجموع بیش از نیمی از این تعداد را تشکیل می‌دهند.

قاره اقیانوسیه کشور مبدأ با کمترین دانشجویان بین المللی ثبت نام شده در ایالات متحده است که تنها ۰.۶ درصد از کل دانشجویان خارجی را تشکیل می دهد.

چینی ها در صدر دانشجویان خارجی در آمریکا

طبق گزارش Open Doors، برای اولین بار در یک دهه، در سال ۲۰۲۲ تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی با آمار ۴۱ درصد بیشتر از دانشجویان دوره کارشناسی با ۳۶ درصد در ایالات متحده تحصیل می کردند.

از زمان همه گیری COVID-۱۹، بسیاری از کالج ها و دانشگاه ها شروع به ارائه دوره های آنلاین کردند. با این حال، اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان سال گذشته به صورت حضوری در کلاس ها شرکت کردند.

یک تجارت بزرگ

دانشجویان بین المللی همچنان در اولویت ایالات متحده هستند. یکی از دلایل آن عبارت از این است که بخش آموزش عالی، ۳۲ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲۲ کمک کرده است.

چینی ها در صدر دانشجویان خارجی در آمریکا

با کاهش جمعیت ثبت نام کنندگان در بخش آموزش عالی در داخل ایالات متحده، بسیاری از کالج ها و دانشگاه ها به طور استراتژیک بر جذب دانشجویان بین المللی تمرکز کرده اند.

طبق بررسی های IIE حدود 89 درصد از ایالات متحده کالج ها و دانشگاه ها نشان دادند که درخواست های پذیرش برای سال های 2023 و 2024 افزایش یافته یا آنکه در سطح سال قبل باقی مانده است.

پایان/

۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 27308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =