آینده بازار انرژی جهان

تحلیلگران پیش بینی می کنند تقاضای جهانی برای نفت، ذغال سنگ و گاز تا سال ۲۰۳۰ میلادی به دلیل رشد نیاز کشورها به نفت و افزایش جمعیت به اوج خود برسد.

به گزارش تحریریه، روزنامه «العرب» چاپ لندن نوشت، آژانس بین المللی انرژی احتمال داد که تقاضای جهانی برای نفت، گاز و ذغال سنگ پیش از پایان دهه کنونی به بالاترین میزان خود برسد.

«فاتح بیرول» مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی در یادداشتی برای روزنامه «فایننشال تایمز» انگلیس نوشت، گزارش سالانه درباره پیش بینی آینده جهانی انرژی که از سوی آژانس بین المللی انرژی منتشر شد، نشان می دهد جهان در آستانه تحول تاریخی است. پیش بینی های اخیر آژانس نشان می دهد که «جهان رشد بی مرز» تا پایان این دهه به پایان خط خود خواهد رسید.

آینده بازار انرژی جهان

به نوشته روزنامه اقتصادی فوق، این نخستین بار است که تقاضا برای همه گونه سوخت به اوج خود می رسد. درواقع بسیاری از کارشناسان پیش بینی کرده اند که تقاضای جهانی نفت پیش از سال ۲۰۳۰ میلادی با افزایش نیاز کشورها به نفت و افزایش جمعیت به اوج خود برسد.

روزنامه العرب در بخش پایانی گزارش خود آورد: تحلیلگران بخش انرژی معتقدند عامل اساسی برای افزایش قیمت نفت به قوت خود باقی است. عربستان و روسیه به عنوان رهبران گروه «اوپک پلاس» هنوز هم به محدودیت ها برای تولید نفت ادامه می دهند. راهبرد مسکو و ریاض کاهش ذخایر استراتژیک در انبارهای نفت است و همه بازیگران در بازارهای نفت و انرژی این تاکتیک را احساس کرده اند.

پایان/

۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 27483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =