تداوم کاهش تولیدات صنعتی آلمان

داده های رسمی نشان می دهد که تولید کارخانجات آلمان در ماه اوت چهارمین کاهش ماهانه خود را به ثبت رساند و به پایین ترین سطح در سال جاری سقوط کرد.

به گزارش تحریریه، اداره آمار فدرال آلمان چند روز قبل عنوان داشت که تولید صنعتی آلمان برای چهارمین ماه متوالی در ماه اوت کاهش یافت زیرا فعالیت کارخانه ها با رکود طولانی مدت مواجه شده است.

تولید نسبت به جولای ۰.۲ درصد کاهش یافت که این امر ناشی از کندی ساخت‌وساز و افزایش قیمت‌های انرژی بیان می شود. این اتفاق پایین‌ترین شاخص تولید ثبت‌شده در آلمان در سال جاری را نشان می‌دهد.

نه تنها کارخانه‌ های آلمانی بلکه کل اقتصاد این کشور به‌عنوان یک قدرت صنعتی در جهان، همچنان با مجموعه ای از عوامل مخرب ازجمله تقاضای خارجی ضعیف به ویژه از سوی چین، کمبود کارگران ماهر، نرخ‌های بهره بالا و پیامدهای طولانی‌مدت بحران انرژی در سال گذشته دست و پنجه نرم می‌کنند.

«مارکوس استیلمن» رئیس انجمن شیمیایی که نماینده غول‌های صنعت مانند BASF و Evonik Industries است، به بلومبرگ عنوان داشت که «وضعیت جدی و وخیم است و حال و هوای صنعت آلمان بد است.»

او به یک تحقیق در بخش شیمیایی اشاره کرد که نشان می دهد تولید در این صنعت به دلیل تقاضای ضعیف و قیمت بالای انرژی همچنان رو به کاهش است.

این اظهارات پس از هشدار اخیر از سوی چندین شرکت در صنایع شیمیایی آلمان مطرح شد که گفته بودند ممکن است مجبور شوند بخش‌هایی از تولید خود را به دلیل هزینه‌های غیرقابل تحمل انرژی به خارج از این کشور منتقل کنند.

«کریستین لاگارد» رئیس بانک مرکزی اروپا اذعان کرده است که ضعف بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا بر کل بلوک تاثیر گذاشته است.

تداوم کاهش تولیدات صنعتی آلمان

وی در مصاحبه هفته گذشته خود با La Tribune Dimanche اظهار داشت: آلمان مدل اقتصادی خود را بر پایه منابع انرژی بسیار ارزان و بر اساس تکیه بر فرصت های صادراتی، به ویژه به چین ساخته است.

کارشناسان می گویند این چهارمین ماه متوالی است که تولید صنعتی آلمان کاهش پیدا کرده است و همین امر نگرانی هایی را در مورد چشم انداز اقتصادی این کشور در نیمه دوم سال جاری میلادی ایجاد می کند.

«مارتین آدمر» از بلومبرگ پیش‌بینی کرد: در مواجهه با شرایط سخت‌تر تأمین مالی، تقاضای ضعیف جهانی و قیمت‌های بالاتر انرژی، تولید ناخالص داخلی قوی ترین اقتصاد اروپا، به احتمال زیاد در سه‌ماهه سوم کاهش بیابد و شاید هم در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ رشد ناچیزی داشته باشد.

بر اساس برخی برآوردها، تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور در سه ماهه سوم سال جاری ۰.۱ درصد کاهش یافته است. این درحالی است که برآوردها حکایت از آن دارند که این شاخص برای کل سال ۲۰۲۳ تا ۰.۶ درصد کاهشی باشد.

پایان/

۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 27803

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =