دستورات کادر درمان فراتر از قانون است

تداوم بیماری کرونا به استبداد گروه درمان جهانی رسمیت بخشیده است.

به گزارش تحریریه، تارنمای «medicine news» در گزارشی نوشت، «آتتونی فائوچی» پزشک پرقدرت در عرصه سیاسی جهان در CNN گفت که معتقد است مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) باید به عنوان نهاد فراتر از قانون و یک دیکتاتوری در عرصه درمان پذیرفته شوند و به طور کامل از دسترس خارج قانون اساسی و امور قضایی دور بمانند.

فائوچی مدعی است که CDC باید فراتر از قانون باشد و تحت هیچ گونه بازبینی قضایی قرار نگیرد.

فائوچی تاکید دارد که «متخصصان» مانند او و «روشل والنسکی» باید تا زمانی که می خواهند اختیار کامل داشته باشند تا قادر باشند همچنان ماسک‌های صورت را به آمریکایی‌ها تحمیل کنند. فائوچی اصرار دارد که هیچ دادگاهی نباید اجازه داشته باشد هر چیزی را که او یا CDC تنظیم کرده است، لغو کند.

اظهارات فائوچی پس از آن بیان شد که «کاترین کیمبال میزل» یک قاضی ایالات متحده، حکم داد که اجبار طولانی مدت ماسک برای سفرهای هوایی و سایر اشکال حمل و نقل عمومی، اختیارات قانونی CDC را بسیار فراتر از معمول بالا برده است، ضمن آنکه دلیل توجیه آن مطلوب نبوده و اطلاع رسانی مناسبی برای تصمیمات آن صورت نگرفته است.

فائوچی مدعی شد که از این حکم دادگاه هم متعجب و هم ناامید شد. وی افزود که «این نوع چیزها واقعاً در حیطه اختیار CDC هستند زیرا  یک مسئله بهداشت عمومی است و این موضوع نباید در دادگاه مطرح می شد. مایه تاسف است زیرا برخلاف اصول بهداشت عمومی است.»

فائوچی تصریح کرد: کاملاً منطقی است که CDC برای همیشه ماسک‌ها را اجباری کند.

فائوچی در سخنان تند خود مدعی شد که نباید به سیستم دادگاهی ایالات متحده اجازه داد تا در دستورات شخصی او، صرف نظر از اینکه چقدر ظالمانه و استبدادی هستند، مداخله کند.

این در حالی است که بسیاری از مردم و مقام ها در آمریکا بی توجهی آشکار فائوچی به قانون اساسی ایالات متحده را هدف قرار دادند زیرا او همچنان خود را به عنوان یک حاکم مستبد دارای قدرت کامل نشان می دهد.

یکی از مخاطبان در بخش نظرات گزرش مربوط به سخنان فائوچی نوشت: او باید نگران دادگاه‌ها باشد وقتی به جرم قتل عام به دادگاه می‌رود.

پایان/

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 18769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =