اروپا تعهدات اقلیمی خود را زیر پا گذاشت

کشورهای اتحادیه اروپا از توصیه به صرفه جوی در مصرف انرژی اکنون به نقض تعهدات اقلیمی و استفاده دوباره از زغال سنگ روی آورده اند.

به گزارش تحریریه، بحران انرژی در اروپا هر روز عمیق تر می شود به گونه ای که کار از توصیه به صرفه جویی هم گذشته است و کشورهای قاره سبز تعهدات اقلیمی خود را زیر پا می گذارند.

اقدامات «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هر ضرری که داشت اما ماهیت ریاکارانه غرب و آمریکا را به همه جهانیان نشان داد. در همین دوره دوگانگی غربی ها در مورد یمن و اوکراین را دیدیم؛ نحوه سیاسی کردن ورزش را هم مشاهده کردیم و اینبار همه به صورت متحد نه تنها فوتبال بلکه همه عرصه های ورزشی را به سیاست آلوده کردند و مسکو را از همه عرصه های ورزشی حذف کردند. همین ها بودند که همیشه شعار می دادند چرا سیاست را با ورزش ترکیب می کنید، چرا در امور فدراسیون فوتبال دخالت می کنید و چرا اسرائیل را به رسمیت نمی شناسید و هزاران چرای دیگر ... . 

حال پرده ای دیگر فرو افتاد و نمود دیگری از دورویی غرب آشکار شد که آنها فقط منافع خود را می بینند نه حفظ جهان را. ژست های متمدنانه یا دلسوزی های نمادین غرب تنها برای ساکت کردن دیگر کشورهای جهان است؛ تقریبا شبیه همان اقدامی که تا حدود دو قرن پیش با اسلحه انجام می دادند و ثروت کشورهای متمدن آن زمان را چپاول می کردند.

 بسیاری از کشورهای به اصطلاح متمدن در اروپا از چند سال قبل در راستای تعهد در زمینه کاهش آلودگی هوا اعلام کردند نیروگاه های سوخت فسیلی به ویژه زغال سنگی را تعطیل می کنند و آلمان در زمینه پیشقدم شد. اما اکنون همین اروپایی ها برای حفظ منافع خود و شهروندانشان زیر همه تعهدات زدند و تک تک کشورهای اروپایی به تدریج نیروگاه های تولیدکننده کربن را دوباره راه اندازی می کنند.  

Another EU state returns to coal 

وقتی بحران انرژی اروپا شدت یافت مقام های اتحادیه اروپا نسخه هایی را برای شهروندان تجویز کردند اما مشاهده کردند که هیچ تاثیری ندارد. «اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد که اتحادیه اروپا برای جبران کاهش گاز روسیه از خط لوله نورد استریم ۱، در مصرف انرژی صرفه جویی می کند.

وی در گفت وگو با روزنامه «ایریش تایمز» با اشاره به خط لوله دریای بالتیک گفت «اگر... گرمایش را دو درجه کاهش دهیم، یا در مورد سرمایش، تهویه هوا را اندکی متعادل کنیم، کاهش کنونی تحویل گاز از نورد استریم ۱ که گاز روسیه را به آلمان می رساند، جبران می شود.

رئیس کمیسیون گفت که بروکسل برنامه های اضطراری برای کاهش اثرات هرگونه اختلال در عرضه دارد که شامل صرفه جویی در انرژی و اولویت بندی نیازها می شود.

با این حال وی تصریح کرد که شرایط حساس است و کارهای زیادی باید انجام شود.

شرکت گاز روسی گازپروم با استناد به مسائل فنی، جریان از طریق نورد استریم ۱ را کاهش داد. اکنون کشورهای آلمان، هلند و اتریش نیروگاه های زغال سنگ خود را فعال می کنند و دیگر کشورها نیز در حال آماده سازی آن تاسیسات هستند.

Is the Indian Government Seriously Considering the Endgame for New Coal  Power Projects? - The Hindu BusinessLine

اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است در پاسخ به عملیات نظامی مسکو در اوکراین که در اواخر فوریه آغاز شد، واردات گاز روسیه را تا سال ۲۰۳۰ متوقف کند. با این حال، چند کشور از جمله آلمان، بارها هشدار داده اند که در صورت توقف فوری جریان گاز، اقتصاد آنها به شدت ضرر خواهد کرد.

هفته گذشته، «روبرت هابک» وزیر اقتصاد آلمان بار دیگر از مردم و مشاغل خواست تا مصرف انرژی خود را کاهش دهند. او گفت: زمان انجام این کار فرا رسیده است. هر کیلووات ساعت صرفه جویی در این شرایط کمک می کند.

هابک سپس عنوان داشت که گاز بیشتری باید به انبارها پمپاژ شود و دوباره نیروگاه های زغال سنگ باید برای پر کردن انرژی مورد نیاز برای تولید برق استفاده شوند.

در همین ارتباط علاوه بر آلمان، هلند و اتریش نیز اعلام کردند محدودیت‌های سوزاندن زغال سنگ را نیز لغو خواهند کرد.

«رویترز» گزارش داد که ایتالیا هم در هفته جاری در مورد مصرف گاز وضعیت هشدار اعلام و تاکید کرد اقداماتی را با هدف کاهش مصرف گاز در دستور قرار می دهد.

پایان/

۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 19999

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =