جنگ برجامی در نیویورک، کدام قدرت ها طرف ایران را گرفتند؟

رسانه ها گزارش دادند برجام به موضوع تنش بین قدرت ها در شورای امنیت سازمان ملل تبدیل شد.

به گزارش تحریریه، در جلسه شورای امنیت که روز گذشته در نیویورک آمریکا برگزار شد انگلیس و فرانسه ایران را به عنوان مقصر شکست توافق هسته ای دانستند اما چین و روسیه از رویکردهای آمریکا به عنوان عامل اصلی بحران انتقاد کردند. 

قدرت‌ های جهان روز پنج‌شنبه در نشست شورای امنیت به بررسی توافق برجام و گفت وگوها در قطر پرداختند و از هر دو کشور ایران و آمریکا را به دلیل نرسیدن توافق هسته ای انتقاد کردند.

در این نشست، نماینده اتحادیه اروپا هشدار داد که ممکن است توافق هسته ای به نتیجه مطلوب نرسد و به عبارتی شکست بخورد و به پایان راه برسد.

در این جلسه، از میان اعضای دائمی شورای امنیت، نمایندگان کشورهای فرانسه و بریتانیا انگشت اتهام را به سوی ایران نشانه رفتند و در مقابل، نمایندگان چین و روسیه، آمریکا را برای شرایط پیش آمده سرزنش کردند.

در این میان گستاخانه ترین اظهارنظر از سوی نمایندگان روباه پیر (انگلستان) در رسانه ها منتشر شد که عنوان داشت ایران باید از فرصت های آخر کنونی استفاده کند. 

همه این تهدیدها در حالی مطرح می شود که غرب به نفت و انرژی ایران محتاج شده است اما نمی خواهد قبول کند که این ترامپ بود که توافق هسته ای نیم بند و ناکارآمد دولت روحانی را نابود کرد.

آمریکا و متحدان اروپایی آن باید بپذیرند اگرچه برجام ۲۰۱۵ منافع ایران را به طور کامل تامین نمی کند اما اگر هم قرار باشد توافقی به اجرا در آید قبل از هر چیز شرایط باید به قبل از سال ۲۰۱۸ باز گردد. 

پایان/

۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 20170

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • یه ایرانی IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      1 0
      چین و روسیه برای هر جمله که به نفع ما میگن هزارتا بلا جاش سرمون میارن و مارو میدوشن!