حمایت دولت آلمان از مستاجران

نهادهای غیردولتی می گویند میلیون‌ها آلمانی قادر نیستند هزینه گرمایش خود راپرداخت کنند به همین دلیل دولت باید افراد بیشتری را تحت پوشش مقررات و یارانه های مسکن قرار دهد.

به گزارش تحریریه، «انجمن مستاجران آلمان» (DMB) هشدار داده است که حداقل یک سوم آلمانی هایی که درآمد بالایی ندارند، ممکن است نتوانند قبض های سرسام آور انرژی را بپردازند. این نهاد از دولت برلین خواسته است تا در برنامه های مسکن خود تغییراتی ایجاد کند.

«لوکاس سیبنکوتن» رئیس DMB، به روزنامه Der Tagesspiegel گفت: شرایط به جهنمی برای بسیاری از مردم تبدیل شده است. ما اینجا در مورد میلیون ها نفر صحبت می کنیم.

وی همچنین از دولت خواست تا به افراد بیشتری اجازه دهد تا در پی افزایش قیمت انرژی، مزایای مسکن را دریافت کنند و افزود: باید از  مستاجران در برابر فسخ قراردادها در صورت نبود امکان افزایش پیش پرداخت محافظت شود.

این اظهارات پس از آن بیان شد که «کلاوس مولر» رئیس آژانس شبکه فدرال تنظیم کننده گاز آلمان، هشدار داد که مصرف کنندگان باید حداقل 20 درصد از مصرف گاز خود کم کنند تا از کمبود در طول زمستان جلوگیری شود.

مولر قیمت فعلی گاز را نجومی و بالا توصیف کرد و اظهار داشت در تمام سناریوهای دیگر، ما یا با تهدید کمبود گاز در اوایل دسامبر روبرو هستیم، یا در پایان فصل گرمایش آتی کمبود گاز خواهیم داشت.

تورم بالا و افزایش هزینه های انرژی در آلمان با ترس از قطع کامل جریان گاز طبیعی روسیه به این کشور تشدید شده است.

شرکت روسی گازپروم جریان گاز به آلمان از طریق خط لوله نورد استریم 1 دریای بالتیک را کاهش داد و به مدت 10 روز در ماه گذشته به بهانه کارهای تعمیر و نگهداری به حالت تعلیق درآورد.

به گفته گازپروم، روند تعمیر و نگهداری معمول به دلیل توقف یک توربین تعمیر شده در کانادا مختل شده بود زیرا اتاوا به دلیل تحریم ها از بازگرداندن آن به آلمان خودداری کرد.

دولت آلمان نیز بارها به شهروندانش هشدار داده است که پایان سریع عرضه از سوی مسکو به شدت به اقتصاد آسیب می رساند و افزایش بیکاری و کاهش استانداردهای زندگی را به دنبال دارد.

پایان/

۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۸
کد خبر: 20964

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =