آلمان به اوکراین تانک جنگی نمی دهد

وزیر دفاع آلمان گفت کمک های نظامی این کشور به کی‌یف به حد نهایی خود رسیده است.

به گزارش تحریریه، «کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان، درخواست‌های اوکراین برای دریافت تانک‌های اصلی جنگی لئوپارد 2 به کیف را در یک رویداد روابط خارجی آلمان در روز دوشنبه رد کرد.

این وزیر آلمانی خاطرنشان کرد که هیچ کشور دیگری تا کنون خودروهای جنگی پیاده نظام غربی یا تانک‌های اصلی جنگی خود را به کی‌یف تحویل نداده است. وی تاکید کرد که آلمان به‌طور یکجانبه چنین اقدامی را انجام نخواهد داد.

اظهارات او پس از آن مطرح شد که «ماری اگنس استراک زیمرمان» رئیس کمیته دفاع آلمان، تاکید کرد که برلین موظف است به حفظ دموکراسی در اوکراین کمک کند.

او روز یکشنبه به خبرگزاری DPA گفت: آلمان باید فورا نقش خود را در کمک به موفقیت اوکراین ایفا کند و وسایل نقلیه محافظت شده - خودروی زرهی پیاده نظام ماردر و تانک جنگی اصلی لئوپارد 2 را برای این کشور تامین نماید.

لامبرشت پیشتر هم گفته بود که کمک نظامی آلمان به اوکراین به مرز نهایی خود رسیده است و برلین اکنون به دنبال راه های دیگری برای حمایت از نیروهای کی یف خواهد بود.

وی تصریح کرد: ما به حمایت خود از اوکراین ادامه خواهیم داد و مبلغ باورنکردنی را از ذخایر Bundeswehr به کی یف تحویل داده ایم. اما من در این مرحله کاملاً واضح می گویم که ما به حد مجاز خود رسیده ایم.

Ukraine Claims Russian Tanks Cross Into Restive Eastern Region | Time

وی افزود اگر آلمان بخواهد توانایی‌اش را برای دفاع از خود حفظ کند، دیگر نمی تواند تسلیحات خود را به کشورهای دیگر تقدیم کند. راه‌های دیگری نیز وجود دارد که برلین می‌تواند به اوکراین کمک کند. استفاده از تبادل دایره‌ای راهکار مناسبی است که از طریق آن آلمان به سایر کشورهای اتحادیه اروپا تسلیحات جدید در ازای سلاح‌های قدیمی ارائه می‌کند که سپس به اوکراین ارسال می‌شود.

لامبرشت گفت آلمان در این زمینه پیشتر اقداماتی را انجام داده و چنین مبادلاتی را با جمهوری چک و اسلواکی منعقد کرده است.

آلمان از زمان آغاز درگیری ها در اوکراین در ماه فوریه، سلاح های مختلفی را به کی یف عرضه کرده است. برلین سیستم های موشکی ضد هوایی استینگر، هویتزرهای خودکششی Panzerhaubitze 2000، ضد هوایی Gepard و سایر سلاح ها را به اوکراین تحویل داده است.

پایان/

۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 21674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =