توئیتر جنگ اوکراین را ترند نمی‌کند؟!

مقام ارشد دولت زلنسکی، «ایلان ماسک» را متهم کرد که به عمد از ترند شدن جنگ اوکراین در توییتر جلوگیری می کند.

به گزارش تحریریه، «میخائیل پودولیاک» مشاور ارشد «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین، توییتر را به پنهان کردن ترندهای مربوط به درگیری های جاری در این کشور متهم کرده است.

این مقام کی یف به دفتر پلتفرم رسانه‌های اجتماعی رفت و به طور مستقیم ایلان ماسک، میلیاردر این پلتفرم را مورد انتقاد قرار داد که چرا موضوع اوکراین را در توئیتر ترند نمی کند.

پودولیاک نوشت: کاربران مجاز به ثبت نام یا ورود به حساب های کاربری با شماره تلفن اوکراینی نیستند. ضمن آنکه «جنگ در اوکراین» از ترندهای توییتر محو شده و توییت ‌هایی که به پوشش جنگ اشاره می کنند، محدود شده اند.

توییتر در پاسخ می گوید که ترندهای آن به وسیله یک الگوریتم تعیین می‌شوند و به‌طور پیش‌فرض، بر اساس افرادی که دنبال می‌کنید، علایق و موقعیت مکانی هر فرد برای وی تنظیم می‌شوند. این الگوریتم محبوب ترین موضوعات روز شناسایی می کنند.موضوعاتی را که اکنون محبوب هستند، به جای آنکه موضوعاتی که برای مدتی قبل محبوب بوده اند.

گویا انتقاد مقام اوکراینی به گزارش رسانه های اوکراینی ارتباط داشت مبنی بر اینکه کاربران با شماره تلفن اوکراین دیگر قادر به ورود یا ثبت نام در این پلتفرم نیستند. این در حالی است که توئیتر هنوز هیچ بیانیه‌ای درباره این موضوع ارائه نکرده است.

توئیتر  جنگ اوکراین ترند نمی‌کند؟!

پودولیاک همچنین از انتشار اخیر «فایل‌های توییتر» انتقاد کرد که در بحبوحه مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰، شیوه‌های سانسور این پلتفرم را افشا می‌کرد. دستیار زلنسکی در همین ارتباط مدعی شد که رئیس جدید توییتر اکنون پوشش بحران اوکراین را سانسور می کند.

در هفته‌های اخیر، ایلان ماسک مورد حمله شدید مقامات و شهروندان اوکراین قرار گرفته است. دعوا بر سر یک طرح صلح آغاز شد که توسط این فرد میلیاردر ارائه شد. او پیشنهاد کرد که اوکراین به بی طرفی خود متعهد بماند و از ادعای خود در مورد کریمه چشم پوشی کند. همزمان روسیه نیز همه پرسی ها در جمهوری خلق دونتسک و لوگانسک و همچنین در مناطق خرسون و زاپوروژیه را بار دیگر و اینبار تحت نظارت سازمان ملل متحد انجام دهد.

این اظهارات مقامات کیف را خشمگین کرد و باعث حملات شدید علیه ماسک شد. نظرسنجی در مورد خود طرح صلح در معرض چیزی قرار گرفت که رئیس توئیتر آن را بزرگترین حمله رباتی که تا به حال دیده است، نامید.

آتش این مشاجره سپس از سوی ماسک تشدید شد. وی تهدید کرد که خدمات استارلینک را که به طور فعال توسط ارتش اوکراین استفاده می شود، متوقف می کند.

پایان/

۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 23250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =