برخی ارزها در نظام چندقطبی بی‌ارزش می‌شوند

«عبدالطیف درویش» تحلیلگر مسائل اقتصادی جهان عرب بر این باور است تحولات کنونی سبب افزایش سطح تورم و فروپاشی اقتصادهای ضعیف خواهد شد،ضمن آنکه با تقویت نظام چندقطبی برخی ارزهای مهم ارزش خود را از دست می دهند.

به گزارش تحریریه، «عبدالطیف درویش» تحلیلگر مسائل اقتصادی جهان عرب به تارنمای «اکسترا نیوز» گفت که سطح تورم افزایش خواهد یافت و اقتصادهای ضعیف از هم فرو خواهند پاشید.

این تحلیلگر مصری تبار معتقد است رقابت در بازارها و تنش میان شرق و غرب سبب ادامه افزایش تورم خواهد شد. سطح تورم در کشورهای اروپایی هم ادامه خواهد یافت و اقتصادهای ضعیف دچار اضمحلال می شوند.

برخی ارزها در نظام چندقطبی بی‌ارزش می‌شوند

وی افزود: مدیریت نامناسب بحران ها در کنار پافشاری غرب بر پیشبرد اهداف اقتصادی خود در جهان در این زمینه تاثیر گذار است. اکنون جهان در مرحله گذار از جهان تک قطبی به جهان چند قطبی به سر می برد و پیش بینی می شود قطب های جدیدی مثل سنگاپور، مالزی و ... ظهور پیدا کنند. در نتیچه جهان چند قطبی شکل خواهد گرفت و بسیاری از ارزها ارزش خود را از دست خواهند داد.

عبدالطیف درویش در بخش پایانی اظهارات خود گفت: وجود تغییر در روندهای سیاسی و اقتصادی سبب فروپاشی اقتصادهای ضعیف خواهد شد. در اثر این تحولات نوعی از استعمار مالی و اقتصادی شکل خواهد گرفت. در چنین شرایطی هر کشور تلاش خواهد کرد اقتصاد بومی خود را حفظ کند و به بخشی از بازارها دست یابد و بر روی دستیابی به بازارها تنش هایی شکل خواهد گرفت. در این وضعیت کشورها دیگر در انتظار تحرکات بانک جهانی و بانک فدرال رزرو آمریکا نخواهند ماند.

پایان/

۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵
کد خبر: 23853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =