عربستان خودروساز می شود؟

عربستان سعودی برای تولید سالانه ۵۰۰ هزار خودروی الکتریکی در سال ۲۰۳۰ برنامه ریزی کرده است.

به گزارش تحریریه، «الشرق الاوسط» در گزارشی نوشت، «خالد الفالح» وزیر سرمایه گذاری سعودی، با اشاره به پروژه مشارکت جدید سعودی و یک شرکت بین المللی خودروسازی در نیمه اول سال جاری اعلام کرد این کشور به دنبال تولید سالانه پانصد هزار خودروی الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ است.

«مرکز مطالعات خلیج فارس» در این زمینه افزود: وی در گفت و گو با الشرق الاوسط، با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری مستقیم خارجی نزدیک به ۳ درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل داده گفت در تلاش هستیم این عدد را به ۵.۷ درصد در سال ۲۰۳۰ برسانیم.

سعودی که بزرگ‌ترین صادرکننده نفت محسوب می‌شود، برنامه‌های بلندپروازانه‌ای در این راستا طرح ریزی کرده است.

عربستان خودروساز می شود؟

صندوق سرمایه‌گذاری این کشور در سال ۲۰۱۸ یک میلیارد دلار در شرکت خودروسازی لوسید سرمایه گذاری کرد و قرار است این شرکت کارخانه‌ای را برای تولید خودروهای برقی در عربستان احداث کند.

در کنار سرمایه‌گذاری در برند لوسید، سعودی برند ملی سیر (Ceer) را دارد. این برند به طراحی، تولید و فروش انواع خودرو با پیشرانه برقی مشغول خواهد شد.

همکاری با برند فاکسکان برای ساخت خودروهای پیشرفته، دیگر سیاستی است که سعودی دنبال می‌کند. خودروهای این برند تایوانی تحت برند فاکستران (Foxtron) و با تکنولوژی ب‌ام‌و توسعه می‌یابند.

Electric Cars and How they work - The Tec Vibes

سعودی هدف تولید ۱۵۰ هزار خودروی برقی تا سال ۲۰۲۶ را دنبال می‌کند. برای دستیابی به این هدف، به خریداران خودروهای برقی در ناوگان‌های بزرگ، مشوق‌هایی اعطا خواهد شد.

همچنین قرار است اتوبوس‌های دیزلی با نمونه‌های سبز و الکتریکی جایگزین شوند. با وجود همه این اهداف، سعودی درحال‌حاضر صرفاً یک واردکننده خودرو است.

پایان/

۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 23934

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =