نتیجه جلسه غیرعلنی مجلس بنفع بازار ارز ختم بخیر شد؟

محمدمهدی نثاری در یادداشتی با عنوان "نتیجه جلسه غیرعلنی مجلس بنفع بازار ارز ختم بخیر شد؟" به بررسی بازار ارز پرداخت.

بالاخره بعداز کلی نوسان در بازار ارز و ارز پاشی در بازار عرضه و تقاضا با هدف خالی شدن حباب و بازگشت ثبات و آرامش روانی به بازار ارز و طلا مجلس انقلابی اقدام به تشکیل جلسه غیرعلنی بمنظور بررسی نوسانات بازار نمودند.

همانطورکه در اخبار آمده جلسه ای با حضور معاون اول محترم ریاست جمهور و وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی ساعت ۸صبح روز شنبه آغاز گردید. از مصاحبه ها و نقطه نظرات برخی نمایندگان که در سایت ها آمده است ظاهرا همه این التهابات و نابسامانی بازار ارز واوج گرفتن قیمت دلار و سکه ناهماهنگی بوده که قرار شده با تشکیل کمیته مشترک بین مجلس و دولت محترم هماهنگی های لازم و جدی انجام تا بازار به ثبات و آرامش برسد.

هرچند علیرغم نظر نمایندگان محترمی که اعتقاد دارند جلسه نتیحه ای نداشته ریاست محترم مجلس اعلام نمودند به جمع بندی خوبی رسیده ایم و چاره را در هماهنگی جدی بین دولت و مجلس می‌دانند، هر چند مطالب اصلی و مهمی که مسبب این اوضاع است به بیرون درز نکرده ولی همه میدانند بعداز شکست دشمن در میدان و جنگ ترکیبی جنگ ارزی و جنگ مالی که آمریکا و اروپا برعلیه ایران شروع نموده یک وجه از مشکلات بیرونی است. ولی آنچه که مهم است تقاضای آخر سال و نیاز بازرگانان به تسویه های ارزی وخروج جدی ارز در بازار آزاد باعث تقاضای بیشتر شد ولی آنچه که می‌تواند این عوامل بیرونی را تشدید کند اشتباهات داخلی در تصمیم گیریها و اثرات آن در بازار است.

متاسفانه نه سخنگوی اقتصادی دولت محترم خوب و شفاف با مردم صحبت می کنند و نه رئیس کل جدید الورود بانک مرکزی. بر اثر آمار غیر رسمی بین ۳۰ تا ۴۰ میلیارد دلار ارز در خانه های مردم در پستوها نگهداری می‌شود یعنی ۵ برابر طلب ایران از کره جنوبی. و یکی از عوامل تشدید کننده حرکت‌های غیر متعارف مردم تصمیم فروش ۵۰۰۰ دلار به هر کارت ملی بدون اینکه بدانیم خریدار وارد کننده است یا صادرکننده که متاسفانه رئیس کل بانک مرکزی هم با لغو دستور فروش و مجددا فروش در هفته جاری و گذشته نشان دادند آنکه نیاز به آرامش روانی دارد بازار نیست.

خلاصه از اظهار نظرها و بیانات نمایندگان محترم مجلس،معاون اول محترم، رئیس تیم اقتصادی دولت محترم ،رئیس کل محترم بانک مرکزی،کمسیون اقتصادی مجلس و...اینجور نتیجه می‌ گیریم یا برنامه ای برای کاهش قیمت دلار حداقل تا مرز ۳۰ هزار تومن ندارند یا موضوع مهمتری مطرح است که فعلا صلاح نیست رسانه ای گردد. به هرحال مردم وارثان انقلابند هرچقدر با مردم شفافتر سخن گفته شود انتظار مشارکت در مشکلات کشور از ناحیه مردم بیشتر میشود.

والسلام علی من اتبع الهدا

پایان/

۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 24438

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =