«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب معتقد است در صورت حمله زمینی رژیم صهیونیستی به باریکه غزه، گروه های مقاومت در فلسطین و لبنان با اتحاد خود به عمر این رژیم پایان خواهند داد و نوار غزه به استالینگراد جهان عرب تبدیل خواهد شد.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در بخشی از اظهارات خود در یوتیوب گفت: اکنون آمریکا و رژیم صهیونیستی برای خالی کردن نوار غزه از شهروندان فلسطینی برنامه ریزی می کنند. آنها با این هولوکاست خود می خواهند مردم نوار غزه را به سوی صحرای سینا و مصر روانه کنند. مهمترین مانع در شرایط کنونی مخالفت و مقاومت مصر در برابر روانه شدن مردم فلسطین به صحرای سینا است.

مصر با طرح آمریکا و رژیم صهیونیستی مخالفت می کند چون که این کشور صدها هزار شهید در راه فلسطین اعطا کرده است.

مردم فلسطین هم با خالی کردن نوار غزه مخالف هستند و این سرزمین را ترک نخواهند کرد. مردم به طور غیر عادی مقاومت می کنند.

روسیه و ترکیه هم در حال ارسال کمک های انسان دوستانه به نوار غزه هستند تا محاصره غزه را بشکنند. روابط «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم به طور چشمگیری تیره شده است.

اکنون یهودیان روسیه در حال بازگشت به روسیه هستند و سرمایه های خود را هم به این کشور منتقل می کنند زیرا آنها این موضوع را درک کرده اند که سرزمین های اشغال شده برای آنها تبدیل به وطن نمی شود و آنها در این سرزمین ها روی ثبات را نخواهند دید.

عطوان در بخش دیگری از اظهارات خود عنوان داشت ورود رژیم صهیونیستی به جنگ زمینی در نوار غزه آسان است، اما خروج از این جنگ برای آن رژیم بسیار دشوار خواهد بود. پیش از این هم ساکنین نوار غزه هنگامی که نیروهای رژیم صهیونیستی در زمان شارون وارد نوار غزه شدند با عملیات شهادت طلبانه خود، شارون و اطرافیان وی را دیوانه کردند.

تجربه آمریکا در افغانستان و عراق هم نشان می‌دهد آنها در جنگ زمینی هیچ موفقیتی کسب نخواهند کرد. هرچه شمار سربازان رژیم صهیونیستی برای جنگ زمینی افزایش یابد تعداد بیشتری از آنها به هلاکت خواهند رسید.

البته از طرف دیگر اروپایی ها هم از بازگشت یهودی ها به کشورهای این قاره نگران هستند. به عبارت دیگر در شرایط کنونی شکست رژیم صهیونیستی به مفهوم آن است که ۶ میلیون یهودی به قاره اروپا بازخواهند گشت.

عطوان در بخش پایانی اظهارات خود گفت؛ غزه استالینگراد جهان و امت عربی خواهد بود. غزه مقاومت سرسختی از خود نشان خواهد داد. رژیم صهیونیستی به طور جدی خود را در باتلاق وارد خواهد کرد و همگرایی گروه های مقاومت در لبنان و فلسطین آغازی برای پایان رژیم صهیونیستی خواهد بود.

پایان/

۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 27843

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
      0 0
      چه تحلیل های قشنگی. غزه قبلا چندین سال در اشغال اسرائیل بوده و تمام زیر و بم اونجا رو مثل کف دستش میشناسه. الان هم که ماهواره و گوگل نقشه همه جارو مثل حیاط خونه ات بهت نشون میدن. پس غزه مکان ناشناخته و مرموزی برای اسرائیل نیست. اسرائیل هم که داره با بمباران بی وقفه راه رو هموار می کنه. پس این تحلیل های دوزاری هیچ مشکلی رو حل نمی کنه. الان هم که فعلا غزه جهنم خود فلسطینی هاست. واقعیت با توهم فرق می کنه.