اروپا گاوشیرده بایدن شد

شرکت های آمریکایی که از جنگ اوکراین بیشترین سود را برای توسعه اقتصادی خود می برند، بخش های مهم اقتصاد قاره سبز را هدف گرفته اند.

به گزارش تحریریه، «نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه روز سه شنبه در جلسه شورای امنیت روسیه گفت: شرکت ها و موسسات مالی آمریکایی در حال گسترش سریع به اروپا هستند و از بحران اوکراین برای منافع خود استفاده می کنند.

او ادعا کرد شرکت‌های آمریکایی بخشی از بازار گاز اروپا را تحت کنترل خود درآورده‌اند.

وی افزود گذشته از این حوزه نیمه هادی ها و سایر بخش های با فناوری پیشرفته اقتصاد اروپا نیز مورد توجه ایالات متحده قرار گرفته است.

روسیه تا قبل از بحران اوکراین، تامین کننده اصلی انرژی به اروپا، به ویژه گاز طبیعی بود. به دنبال این بحران ایالات متحده و  اتحادیه اروپا تحریم های اقتصادی مختلفی را علیه مسکو اعمال کردند و مدعی شدند که این تحریم ها برای حمله به اوکراین و وادار کردن مسکو به عقب نشینی است.

اتحادیه اروپا زغال سنگ و نفت خام روسیه را هم تحریم کرده و اعلام داشت که در سال های آینده دریافت انرژی از روسیه را به طور کامل قطع می کند.

با این حال حتی پیش از درگیری ها هم ایالات متحده بر کشورهای اروپایی فشار می آورد تا تجارت خود با روسیه را کاهش دهند. منتقدان اعتقاد داشتند واشنگتن در تلاش است گاز روسیه را به زور از دسترس اروپا خارج کند و جای آن را با گاز طبیعی مایع گران قیمت خود پر کند.

زمانی که کاخ سفید از آلمان خواست خط لوله گاز نورد استریم ۲ را ملغی کند، یکی از مقامات دولت ترامپ، گاز ایالات متحده «مولکول های آزادی» توصیف کرد. 

 با اینکه پروژه فوق به طور کامل تکمیل شده بود و فقط منتظر تایید بخش مقررات آلمان بود اما پس از حمله روسیه به اوکراین کل توافق به حالت تعلیق درآمد.

پایان/

۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 19471

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      0 0
      و ایران هم گاو شیر ده روسیه و چین