قبض های سرسام آور و بهت خانوارها

شبکه خبری بلومبرگ می گوید که حمایت های مالی تخصیص یافته توسط دولت ها نتوانسته است از خانواده های اروپایی در برابر بحران محافظت کند و به همین دلیل قبوض انرژی خانواده ها در اتحادیه اروپا و انگلیس رکورد زد.

به گزارش تحریریه، تارنمای شبکه خبری «بلومبرگ» با استناد به داده‌های شرکت مشاوره انرژی VaasaETT گزارش داد که میانگین قیمت خرده‌فروشی گاز در سراسر اتحادیه اروپا و انگلستان در ماه اکتبر نسبت به ماه قبل دو برابر شد.

قیمت هر کیلووات ساعت به ۰.۱۸ یورو (بین ۶ تا ۷ هزار تومان) بود اما اکنون گزارش رسانه ها می گویند هزینه برق برای مصرف کنندگان ۶۷ درصد افزایش یافته و به ۰.۳۶ یورو در هر کیلووات ساعت رسیده است.

این افزایش با وجود آخرین تلاش‌ های دولت‌ های اتحادیه اروپا برای حمایت از خانواده ها در برابر افزایش قیمت انرژی رخ داد. این کشورها میلیاردها یورو یارانه را برای این موضوع اختصاص داده بودند.

رهبران اتحادیه اروپا در سال جاری بیش از ۵۵۰ میلیارد یورو برای کمک به مشاغل و خانواده ها در مقابله با بحران انرژی متعهد شده اند.

قبض های سرسام آور و بهت خانوارها

فیلیپ لوئیس، مدیر اجرایی VaasaETT می گوید که اگر این کمک های مالی دولت ها وجود نداشتند حتی صورت‌ حساب‌ های انرژی خانوار بیشتر هم می‌ شد.

بر اساس گزارش ها، میانگین نرخ واحد برق در ماه اکتبر ۳.۴ درصد افزایش یافته است، در حالی که نرخ گاز ۲.۵ درصد افزایش یافته است. بیشترین افزایش ماهانه در دوبلین پایتخت ایرلند ثبت شد و در این شهر نرخ برق ۴۴ درصد بیشتر شد، در حالی که میانگین قیمت گاز در رم ۹۷ درصد افزایش یافت.

به نقل از رسانه ها، لوئیس اظهار داشت که اگر این بحران برای اتحادیه اروپا کم و بیش برای یک سال کامل یا حتی بیشتر از یک سال ادامه یابد، هزینه حمایت برای دولت های منطقه بسیار بالاتر هم خواهد بود.

او افزود: در نهایت مشتریان فراموش می‌ کنند که این نرخ ‌ها (با توجه به کمک های دولتی ) قیمت‌های واقعی نیستند – آن ها قیمت ها را به عنوان یک هنجار در نظر می ‌گیرند و سپس حذف یارانه ها در کل غیرممکن می‌ شود

قبض های سرسام آور و بهت خانوارها

اتحادیه اروپا و بریتانیا به دلیل تحریم ها علیه کاخ کرملین و سیاست کنار گذاشتن سوخت و کاهش اتکار به روسیه با افزایش شدید قیمت انرژی و تورم بی سابقه مواجه شده اند. بسیاری از ناطران پیش بینی می کنند تا مدتی بعد این وضعیت منجر به کمبود انرژی در سراسر اروپای غربی و جیره بندی آن منجر شود. برخی کارشناسان می گویند برای نمونه انبارهای گاز آلمان تنها برای مصرف ۱۰ هفته ای این کشور کفایت می کند.

پایان/

۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 22630

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =