چه کسی آزادسازی واردات خودرو را به تعویق انداخت؟

چه کسی آزادسازی واردات خودرو را به تعویق انداخت و در روز روشن لایحه بودجه سال 1401 را هوا کرد.

به گزارش تحریریه، چه کسی آزادسازی واردات خودرو را به تعویق انداخت(وتو و منتفی کرد) و در روز روشن لایحه بودجه سال 1401 را هوا کرد؟ این سوالی است که در نگاه اول باورکردنی نیست، سابقه هم ندارد، اما واقعیت دارد. چگونه؟ خیلی ساده. 

  1. لایحه بودجه سال 1401 کل کشور مجوز واردات 96 هزار خودرو ازجمله 70 هزار خودرو سواری را صادر کرد.
  2. سید ابراهیم رئیسی با حضور در شرکت ایران خودرو دستور داد که واردات خودرو آزاد شود تا شائبه انحصار پیش نیاید.
  3. فاطمی امین اعلام کرد که واردات خودرو تا اردیبهشت 1401 طبق مصوبه سران قوا! اعتبار دارد و تمدید نخواهد شد و واردات آزاد می شود.
  4. متغیر مداخله گر: نیازی به واردات نیست و واردات خودرو تا آذر ماه سال 1401 همچنان ممنوع است، زیرا می خواهیم مدل جدید بسازیم و کیفیت قطعات را هم بهتر کنیم! و بانیان وضع موجود که قطعه سازان باشند را مجازات کنیم.

این چهار گذاره معنایی جز زمینگیر شدن دولت سیزدهم در باطلاق بازار خودرو ندارد که در 6 ماه گذشته ضربه حیثیتی سنگینی را متحمل شده است. بازار خودرو در 6 ماه اخیر نزدیک به 30 درصد رشد قیمتی داشته و با وتو شدن مجدد واردات خودرو، شاهد پرواز قیمت ها در بازار خواهیم بود. 

اینکه عده ای به دولت وعده دهند کاری که در 32 سال انجام نداده اند را در 8 ماه انجام خواهند داد و دولت نیز آنرا باور کرده است، نشان می دهد که تیم اقتصادی دولت نیاز به یک خانه تکانی اساسی دارد و از فهم بدیهیات عاجز است. 

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در آخرین روز سال 1400 به یک باره اعلام کرد که قرار است 4 شرکت زرماکارون، میهن، ماموت و گلرنگ سهام تو در تو ایران خودرو و سایپا را بخرند و مدیریت را در اختیار بگیرند تا خودروسازی ایران تعالی پیدا کند. اینکه چهار شرکت بی ربط با مساله خودرو با چه مکانیسمی می توانند صنعت خودرو ایران را نجات دهند، سوال مهمی است که باید مجلس شورای اسلامی از کنار آن به سادگی عبور نکند. 

به عبارت ساده تر، نخست وزیر دولت سیزدهم در روز روشن قانون تجارت کشور را نادیده گرفت و میلیون ها سهامدار را لایق عمل طبق قانون و حتی یک اطلاع رسانی ساده ندانست. آیا در وتو شدن واردات خودرو هم پای محمد مخبر دزفولی در میان است یا باز هم رد داستان را باید در هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام و نقش آفرینی مصطفی میرسلیم جستجو کرد؟

پیش بینی بازار خودرو

چنانچه دولت سیزدهم با این ساز جدید که متغیر مداخله گر می نوازد؛ برقصد، بازار خودروهای وارداتی که به دلیل عدم عرضه مطلق به موتور افزایش قیمت در بازار تبدیل شده است پرواز قیمتی جدیدی را تجربه خواهد کرد و اعتبار دولت در بازار خودرو نابود می شود. 

مدیران میدانی که در هماهنگی پنهان با متغیر مداخله گر وعده داده اند در 8 ماه آینده مدل جدید می سازند و قطعه سازان را مجازات می کنند، سلاطین فریب و سرکار گذاشتن هستند و مسئولیت چیزی را گردن نخواهند گرفت، چنانکه تاکنون نیز گردن نگرفته اند. 

به مجلس شورای اسلامی توصیه می شود اعتبار خود را پاسداری کند و اجازه ندهد که ورودهای فراقانونی اعتبار و حیثیت آنرا بیش از این بر باد دهد و بر اجرای لایحه بودجه اصرار کند. دولت سیزدهم نیز به دلیل بی کفایتی فاطمی امین دوران طلایی خود را از دست داده است، اما عمل به وعده جدید برای حل مشکل بازار خودرو تا آذرماه سال جاری به معنای بر باد رفتن عنان کار از دست دولت رئیسی است.

اگر خودروسازان و وزیر صمت که علنا می گوید با واردات موافق است، اما در عمل با آن مخالفت می کند به دنبال طراحی مدل جدیدی هستند، واردات خودرو خدشه ای به طرح های آنها وارد نمی کند و می توانند به جای یک طرح، صدها طرح جدید داشته باشند!

دولت رئیسی در دور باطل رندهای سیاست شناس گرفتار شده و هزینه های سنگینی را در صورت تبعیت از برنامه های آنها پرداخت خواهد کرد. 

پایان/

۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
کد خبر: 17901

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 72
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 5
    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      18 0
      رانت و رشوه های میلیاردی خودرو سازان به مسئولان علت تعویق یا لغو واردات است
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      16 0
      نه رییس جمهور می‌تواند دست مافیا رو‌کوتاه کنه نه پدر رییس جمهور چون اطرافیانش دستشون تو مافیا ست دارند فریب می‌دهند و چه احمق هستند زود باوران
    • ملت هوشیار IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      12 0
      چه نامی برازنده این مجلس انقلابی جهادی جوان است،؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      • علی IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
        1 1
        نالایقان تاریخ ایران
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      14 0
      اگر واقعیت داشته باشد،،،، کشور در دست غارتگران و فریبکاران افتاده،،،، دست مغولان،،،، ملت خواب،،،،،
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      14 0
      خب دیگه،،، دولت انقلابی و مجلس انقلابی،،، رفت رو هوا،،، دیگه با چه شعاری و چه رویی می خواهید سوار شوید؟
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      5 4
      ۸سال وزرای قبلی گندزدن سکوت کردید۹ماه این بابا اومده میگی بی کفایتی فاطمی مردحسابی خودت یک ذره انصاف نداری چطور توبی انصافی تحلیل میکنی ایران خورو وسایپا ازنظرمن بایدباخاک یکسان شوندبامدیرانشون البته ولی توهم بی انصافی نکن گندرو کلیدساززده وبس
    • پدر جان به لب رسیده IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      7 0
      همان کسانی منافع خود را در خطر می‌بینند
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      5 0
      کاملا تحلیل درست است
    • ناشناس IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      10 0
      تا حالا چیزی دیده اید که به نفع مردم از این دولت و مجلس در بیاد؟؟؟؟
    • آرش IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      15 0
      اگه میخواستن کیفیتو ببرن بالا تا الان برده بودن مگه ملت مسخره شمان که شل کن سفت کن دارین واردات خودرو آزاد کنید اگه کیفیت و تولید رو بالا بردن بعد ممنوع کنید روزی چند بچه باید یتیم بشن با تولیدات دو حلب سازی که یه فکری بردارین؟ آقایون خودرو ساز کمتر رشوه بدین تا زیان ده نباشید
    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      12 0
      تف هرچه آدم توصورت همونی که که واردات خورو رو به تعویق انداخت یا ممنوع کرد لعنت بهش
    • سلیمانی IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      9 1
      تا زمانیکه در تشخیص مصلحت نظام آقایانی از باند مافیا مانند میرسلیم وجود دارد وضعیت روز بروز بد وبدتر خواهد شد و امثالهم در سایر مسندهای دولت و مجلس ،و این ظلمی مضاعف به مردم مظلوم ایران است و علت اصلی سکوت مسئولان بی مسئول شکم سیر
    • 2512016757 IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      10 0
      بازم میرسلیم ....پیر بیسواد
    • ابراهیم IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      7 1
      من نمی‌دانم تو این مملکت کی به کی هست مگراینکه دو شرکت خراب شده مال دولت نیست پس افساراین گارسیا دست کی هست آقای رئیسی دست بجنبان تا میای به خود بجنبی وقت تمام هست دررابطه باواردات به زارمردم دعا پشت سرت باشد نگند اینم مثل قبلی هست
    • عماد IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      8 1
      سهم خواهی از هزاران میلیارد پول باد آورده صنعت خودرو هر کسی رو وسوسه میکنه این وسط فقط ملت بیچاره هستند که باید تاوان مدیریت فاسد و رانت خوار وابسته به مافیای خودرو سازی رو پس بدن
    • RO ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      6 0
      ایشان یک نفر هستند ولی مردم ،
    • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      3 0
      به خدانمیدانم مردم چی فرزکردن
    • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      5 0
      امان ازبی کفایتی ونادانی خدایانه پول داریم فرارکنیم نه زورداریم عوض کنیم تاکی بایدبشینیم حروم شدن عمرمونوبین این نااهلان ببینیم
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      5 0
      خدا نگذره از مافیای دو خودرو ساز آقای رئیسی عزيز به داد صنعت خودرو با ایجاد رقابت از طریق واردات برسید .
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      6 0
      میرسلیم عششکک
    • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      4 0
      وزیر صمت هیچی از خودش نداره نه که مادیات نداره منظور خلاقیت وابتکار عمل با یک ادم سیکل که خوبه اکابر هم نداره کار به ریخت وقیافه درست کردن وکت و شلوار به تن کنی واز کوره دهات رحمت به افرادی که در دهات وروستا زندگی میکنند خلاقیتی به مراتب از این بیسوادان قرن جدید دارند لا اقل پنیر وماست وکره میتوانند خود کفا باشند اینها همین هم بلد نیستند کار به این ریش وپشم وکت و شلوار وکفش واکس زده نداشته باشین مغز تهی است چیزی توش نیست سر کوچه اینها زیاد ریختن کتو وشلوار تنشان کن دوتا مشاور مثل خودشان همراهشان کن دو باردیگار بغاشان بذار با تبلیغ وشیره مالیدن مردم را سر گرم کنند اونکسی که مرد عمل هست قاظعیت تو رفتارش منش وراست گویی که با حرف زدن تو دل افراد میرود به دل می نشیند هر روز یک برنامه من در اوردی دارند یک روز میگن ماشین هم ترازی نداره با ارز کشور یک روز مییگن اگه زمانی هم ترازی داشته باشد زمانش به امان خدا یعنی بخندی گریه کن
    • حبیب الله بختیاری IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      3 0
      با سلام ، وقتی صادرات نفت به روال قبل از تحریم بازگشت. وقتیکه بسیاری از مطالبات پیشین ایران داده شد. وقتی که رهبری ، رییس جمهوری ،رئیس قوه قضاییه، وزیر صنایع ، پلیس راهنمایی ، وزارت بهداشت ، و همچنین خود مردم از خودروهای بنجل داخلی راضی نیستند ، واقعا آدم شگفت زده می شود این مافیای شوم چقدر نفوذ دارد !!!!؟؟؟؟ این صنعت کذایی ، بزرگترین دشمن جان و مال و آسایش مردم بوده و از هر ضد انقلابی بیشتر در کشور تاثیرات منفی داشته است. از بی تفاوتی پارلمان در این باره متعجبم . این لجام گسیختگی نرخ خودرو ، ام الفساد تمام گرانی ها و نارضایتی های اجتماعی است . واقعا چه کسی می تواند اینها را مهار کند !!!!؟؟؟؟
    • RO ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      4 0
      دولت باید و مجلس تصمیم میگیرن نه یک نفر
    • سیرجان IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      5 0
      خدا ریشه کارخونه های ماشین رو بکنه که مردم نتونن همون ماشین سوار بشن
    • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      6 0
      بله البته که میرسلیم از خودرو سود خوبی به جیب می زنه گور پدر مردم
    • Jsh IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      5 0
      دیگه هیچ انتظاری از این دولت نباید داشته باشیم وقتی رئیس جمهور یه مملکت به ایران خودرو سر می زنه ونمی تونه با مافیا برخورد کنه البته وقتی می فهمه مافیا به کجا بنده کاری از دست یه رئیس جمهور برنمیاد باید فاتحه این مملکت ومردم مظلوم رو خواند بنده بعد ۳۰ سال کارمندی به خاطر تهیه جهیزیه فرزندانم هنوز هم در بازنشستگی نمی تونم صاحب یه خودرو حداقل پراید بشم با چه روحیاتی و شرمندگی در خانواده به زندگی خود ادامه بدم مرگ بهتر از این زندگی هست
    • حیدر IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      5 0
      خلخالی کجایی؟ خلخالی بلند شو ببین اینا لایق اعدام هستند که همه چیز مردم رو به گروگان گرفتن یا اونا یی که اعدام کردی؟ خب میر ناقص بی وجدان کسی نیست جلو تو شتر را یگیرد؟
    • قهرمان بهرامی گهرویی IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      7 0
      دزدان و مافی ها خودرو پول هنگفتی به وزیر صمت و آقای خل و دیوانهمیرسلیم دادن که خودرو وارد نشود جز پول وسط چیز دیگری وجود نداره اگه منم هزار میلیارد پیشنهاد بدن جلو ورود خودرو تا آخر وزارتم منع میکردم نه تا آذرماه خدا بداد مردم زجر کشیده ایران برسه .
    • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      6 0
      ... بر میرسلیم ....
    • علی RO ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      5 0
      هرکسی که واردات خودرو ر را ممنوع کرده، انشاءالله که از طریق یکی از همین ارابه ها به عزای عزیزانش بنشینه تا بفهمه که این همه هم وطنی که هر روز با ارابه های مرگ ایران خودرو وسایپا فوت میکنند ، خانواده دارند و بفهمه که پس از تصادف علاوه بر فوت ومصدومیت ویا قطع نخاع ،هزاران مشکل مستقیم وغیر از مسقیم دامنگیر خانواده ها میشود. الهی به حق فرشتگان وملائک وامدادهای غیبیت قسمتون داده ام هر کسی که عامل فقر وبدبختی مردم مظلوم ایران هست را نیست ونابود ش بگردان، چه آمریکا باشد وچه روسیه باشد و چه دولت باشد وچه انگلیس باشد ، هر که هست ، نیست ونابودش بگردان.
      • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
        0 0
        خودش و عزیزانش چیزایی رو سوار میشوند که برای مردم تبدیل به ارزوی محال کردند
    • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      5 0
      نمی میره هم از دستش خلاص بشیم
    • علی IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      4 0
      تحلیل زیبایی بود. کاش مخبر بی خبر بخوندش
    • IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      5 0
      متاسفانه دولت محترم رییسی و مجلس قالیباف با این روشی که در پیش گرفتند هردو یک دوره ای خواهند بود چون مثل منی که خودم رو کشتم در حمایت از اینها ناامید شدم ولی به حال بقیه
    • IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      5 0
      آخه لعنتی ها کل ماشینی که قرار بود وارد کنید 70هزارتا بود به هر شهری 1دونه بیشتر نمی‌رسید .به درد که نمی‌خورد طرحتون ولی یه کمی جلوی رشد قیمت رو می‌گرفت با این کار قیمت ها نجومی میشه ای دو خودرو ساز جاکش چی میخواد دست از سر ما برنمیداره ما ماشین خوب میخوایم داریم پول چند تا ماشین خوب تو اروپا رو می‌دیم ولی یه پژو چسکی تو ایران گیرمون میاد ....تو ناموس اونی که جلوی پیشرفت و رفاه ما ایرانی ها رو میگیره
    • IR ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      4 1
      بی خود می خوام بسازم یعنی چه. هروقت ساختی بیابگ. فعلا که هیچ خبری نیست شاید تا دوسال دیگرهم نسازید. گناه مردم چیه. همه خوشحذل بودن ازواردات. همه چیزداشت ارزون می شد. دلمون راخوش کرده بودیم. خداخیرنده به هرکس ضد مملکت عمل می کنه به حساب دلسوزی الکیبه دروغ
    • محمد IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      4 0
      آقا جان با واردات پنجاه هزار خودروی خارجی لوکس چه دردی از مردم عادی بجز یکسری نور چشمی دوا خواهد شد؟؟ اگر هم وارداتی صورت بگیرد میبایستی تنها خودروهای نسبتا ارزان فرضا تا سقف ۱۵ هزار دلار ولی با کیفیت وارد شود که هم رقابتی باشد و هم لااقل قشر متوسط هم منتفع گردد
    • احمد IR ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      3 0
      باید واردات خودرو آزاد باشد اینطور شفاف سازی میشود که کیفیت داخل وخارج چقدر باهم تفاوت دارد البته اگه خرج های اضافه گمرک و سود زیاد واردات کم باشد که خیلی خوب میباشد وقتی یک ماشین کره ای را ۳۰تا۵۰ هزار دلار قیمت دارد۷۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد را وارد میکنن قیمت تو ایران میشه ۳تا۲ونیم میلیارد مگه چه خبره حق گمرک .این حق گمرک کجا خرج میشه چرا این پول میگیرن
    • علی IR ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      3 0
      مردم به دوره ریاست جمهوری آقای رئیسی خیلی امیدوار هستن اینبار مردم به امید دلسوزی ایشون پای صندوق رای اومدن این ۴سال هم تموم میشه ۴سال بعدی اگر اقتصاد مردم درست نشود دو درصد هم پای صندوق رای نمی ایند ...آقای رئیسی مردم ایران شهید دادن که جلوی ظلم و فساد گرفته بشود هر چه بگندد نمکش میزنند وای بر ان روزی که بگندد نمک
    • DE ۰۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      3 0
      خودتان سر کار گذاشتید یا ملت بدبخت شب میخوابید فردا که از خواب بیدار میشید یه تصمیم دیگه میگیرید واقعا باید بحال این مملکت گریست پس مجلس بیکار بود این همه بالا و پایین کرد هر چند بر همگان عیان هست که مجلس هیچکارس این ما بین فقط عده ای از خدا بی خبر که سودشان در خطر میفته تصمیم میگیرن که واردات انجام نشه خودشان و فرزندانشان بهترین ماشین سوار میشن بعد ملت بدبخت باید داخل لگن تولید داخل جان بدن ۴۱ ساله نتونستید ماشین با کیفیت تولید کنید حالا ظرف ۸ ماه میخواین تولید کنید دیگه جان بلبان رساندید
    • IR ۰۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      3 0
      مگر دیگه خواب پرواز قیمت خودرو رو ببینند ملت هر چی هم خوش باور و ساده لوح باشند دیگه گول نمی خورند و همه مردم فهمیدند علت عدم ازادسازی واردات خود رو اینه که انبارهای شرکتهای خودروسازی داخلی درحال انفجاره و اینقدر ماشین های بی کیفیت مونتاژ داخل با قطعات یکبار مصرف چینی رو دستشون باد کرده که جایی دیگه برای نگهداری و احتکار شون ندارند. حالا میخان همین ارابه های مرگ رو در سال جدید با افزایش قیمت به مردم بیچاره قالب کنند. زهی خیال باطل.
    • علی IR ۰۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      3 1
      آقا مافیای خودرو اینقدر داره پول خرج میکنه که این صنعت را حتی از صنایع دفاع گرفته داده زر ماکارون خدایی این مملکت کجاش با عدالت میخونه حالا باز ما در صنعت نظامی تونستیم ۴ تا خودرو بسازیم ولی در گلرنگ چی
    • KW ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      3 0
      معلوم نیست کی مسئوله هرکی هرکیه.
    • محسن منصوریان IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      2 0
      بنده خدا رییسی هم حریف مافیای خودرو نشد. فقط یه حرکت جهادی نیاز است
    • بی نام IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      5 0
      بسمه تعالی ۹۹درصد مردم شهید پرور ایران از رهبر معظم انقلاب در خداست عزل میرسلیم به علت مخالفت با واردات خودرو دارند چون باعث گرانی وبذبخت شدن مردم دارند لطفا برسد بدست رهبر معظم انقلاب چون مردم دراین رابطه در حال انفجارند
    • رضا IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      5 0
      باید خون گریست به حال ملک وملت.به خاطر منافع یک عده وبا تصمیم یک نفر مجلس ودولت پر.خاک بر سر این مجلس واین دولت واین ملت تماشاچی.
    • معلم خانه بدوش IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      8 0
      اقای رییس جمهورمحبوب زودترمدیران نالایق ونفوذی راعوض کنید
    • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      3 0
      سلام جالب شرکت میهن با اینهمه بدهی بانکی یکی از بزرگترین بدهکاران شبکه بانکی میخواد سهام بخره یا بهش اهدا بشه جالبه
    • علی IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      3 0
      اینا میخان مردم مجبور بشن خودروهای بی کیفیت چینی خرید کنن که اقازادها وارد میکنن و سودهای انچنانی ببرن اگر واردات ازاد شود خودروی چینی راکسی دیگه نمیخرد و نمیتونن به سودهای افسانه ایی برسن
    • وحید IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      3 0
      کاسبان تحریم و انحصار.
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      4 0
      امروز ایران خودرو نهار میدهند همه دعوت هستند فقط گفتند ملت کشک بساوند.
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      3 0
      اون جای مهر رو پیشونی مسر سلیم حکایتها دارد
    • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      3 0
      ای بابا ایران خودرو افتاده دست یک سری که نمی‌دانند چکاربایدبکنند
    • سیاوش IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      3 0
      تا آقایان از ما بهتران تشریف دارن اوضاع همین آش و همین کاسه هست چشممان کور و دندمان نرم
    • رستم IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      3 0
      سلام یعنی به همین راحتی.وای بر مملکت ما
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      3 0
      کسانی مانع واردات شدند که سود تولید داخلی تو جیبشان است آنها در روز قیامت مدیو ن ملت هستند ما آنان را نمی بخشیم خداوند حق همه ی جوانان مظلوم را از انها بگیرد
    • ایران IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      4 0
      لعنت بر پدر هر بی شرفی که باعث این کار شد....پس در واقع تحریم یک سری مسئول دزد که دستشان در یک کاسه هست...و تحریم آمریکا همش دروغ است
    • بنده خدا IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      0 0
      با سلام آقایان فرمایش می‌کنند که واردات خودرو مخالف سیاستهای کلی نظام است در صورتی که سیاستهای نظام بر اصل راضی نگه داشتن عامه مردم می‌باشد قضیه خودرو واقعا از لحاظ ایمنی کیفیت و قیمت مردم را غاصب کرده و مخالفت با واردات یعنی مخالفت با خواست مردم و خواست عده معدودی منفعت طلب که سودهای کلان میبرند امثال آقای میر و مافیا خلاصه اینها دارن تیشه به ریشه مرد و انقلاب میزنند یک شیرمرد باید جلوشون بگیره دولت انقلابی کجایی آقای رییسی اقدام قاطع میخاهیم وزیر ضمن هم با آنهاست و انتظار استیضاح او از مجلس انقلابی داریم مجلس تمام تلاش خودش را برای آزادسازی کرد ولی افسوس از مافیا که برای ناراضی کردن مردم از انقلاب هر غلطی می‌کنم خون مال جوان مردم رو تو شیشه کردن ولی دیگه کور خوندن انشاالله ظهور نزدیکه تا آخرین قطره پای انقلاب ایستاده ایم بازم میگم دولت محترم و انقلابی سریع فکری به حال خودرو واردات و صنعت خودرو انجام بدین تا عامه مردم بهتون امیدوار باشن
    • احمد IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      0 0
      دیگه از دست خدا هم کاری بر نمیاد
    • نادر IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      0 0
      واقعا باید به حال این مردم گریست. بعد از ۴۰ سال هیچ نوع ابتکاری در صنعت خودرو نبوده و فقط گرانی افسار گسیخته داشته . رد این مصوبه به نوعی مقابله و مخالفت با سخنان رهبری هم بوده در رابطه با بازار رقابتی و این اقای میرسلیم که پسرش از قطعه سازان داخلی هم هست و سایر مافیای خودرو بازهم با قدرت نامشروع و نامقبولشان ضربه دیگر به مردم به خاگ نشسته ایران زدند. صنعت خودرو سازی ایران ۴۰ ساله که هیچ کار مثبتی نداشته جز گرانی . صنعت خودرو سازی جز ضرر و عصبانیت مردم هیچ کاری نکرده
    • وحید معینی IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      0 0
      سلام بیچاره رئیس جمهور هم بازی خورده مافیای بی رحمی شده که از قبل انحصارقصد دارندحیثیت نظام و رئیس جمهور و......رو بر باد دهند و اعتماد به زير صفر رسیده
    • محمد IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      0 0
      سلام جناب رییسی رییس جمهور محترم تا حال با شجاعت عمل کردید فریب مافیا نخورید که شما را به زمین خواهند زد واردات را آزاد کنید
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      0 0
      ملت شدن بازیچه شل کن سفت کن و امید الکی و وعده پوچ .بگید نونمون اجر میشه واردات تعطیل تا مردم برن یه فکری به حال زندگیشون کنن امید و وعده الکیم ندید .
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      1 0
      فقط میشه گفت دزدهای بی شرف
    • ب IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      0 0
      هر چه بگندد نمکش میزنن وای به روزی که بگندد نمک.دولت کاری برای مردم نمیکنه چون اصلا نمیخواد100یال دیگه هم همینه فقط خود مردم باید عاقل باشن برادر خواهر عزیزم نخرید نخرید نخرید
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      0 0
      اینا ملت و گاگول حساب کردن،و اینو میگن ملت ایران لیاقت ماشین خارجی سوار شدن را ندارن.به نظر من اینا که گفتن ماشین خارجی ممنوع ب...
    • محمود IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      0 0
      600نفر در مسافرت های نوروزی جونشون رو از دست دادن بخاطر خودروهای بی کیفیت با قیمت های نجومی چه کسی جوابگوی خانواده های این بندگان خداست؟ خودرو وارد نشه چشم کجای دنیا این خودرو شمارو سوار میشن با این قیمت ها؟
    • حیدر IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      0 0
      زیاد نمونده تمام کسایی به مردم و انقلاب خیانت کردن از طناب عدالت آویزان شوند
    • ناشناس IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      0 0
      سالهاست که اقتصادانان میگویند اقتصاد ایران به درون سیاهچاله بلعیده شده .وبراستی جریان مافیای خودروساز نمونه بارز این سیاهچاله است دوستان زندگی ما وفرزندانمان بلعیده شده است
    • علی IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      0 0
      تک تک مسئولین و حاکمان حکومت در این وضع آشفته بازار خودرو دست دارند
      • دوست IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
        0 0
        احتراما رانت واردات پول کلانی به جیب می زدند لذا وضعیت اخیر نانشان را آجر کرده است. این دوستان نمی خواهند قیمت پایین بیاید و فقط قصدشان واردات و رسیدن به سودهای وحشتناک است. اگر راست می گویند با شرکتهای خارجی صحبت کنند که آن شرکتها در ایران خودرو بسازند؟ لطفا باهوش باشیم. ممنون