خزان دشت ریواس شهربابک زودتر از موعد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهربابک گفت: به علت نبود بارندگی های خوب و به موقع در سال جاری دشت ریواس شهربابک زیبایی سالهای گذشته را ندارد و فصل خزان سریعتر از هر سال فرارسیده است.

محمد مومنی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهربابک در گفت و گو با خبرنگار تحریریه گفت: دشت ریواس شهرستان شهربابک به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان محسوب می‌شود.

وی افزود: این دشت با وسعت ۵۰ هزار و ۶۰ هکتار در فاصله ۲۰ کیلومتری شمال شهرستان در مسیر جاده شهربابک به انار و جاده روستایی مدوارات و میدوک واقع شده است.

مومنی خاطر نشان کرد: خوشبختانه طی سالیان گذشته به دلیل حفاظت صورت گرفته از این میراث گرانبها نه تنها از وسعت آن کاسته نشده بلکه افزوده شده است و پراکنش ریواس به اطراف گسترش داشته و مساحت حدود ۳ هزار ۳۰۰۰هکتاری به ۵ هزار ۶۰ هکتار رسیده است.

وی اوج شکوفایی و زیبایی این دشت را در اردیبهشت ماه دانست و گفت: میزان گل دهی و شکوفایی ارتباط مستقیم با بارندگی های خوب و به موقع دارد که متاسفانه درسال جاری ازاین نعمت محروم بودیم و خبری از زیباییهای سالهای گذشته نیست و فصل خزان سریعتر از هر سال فرارسیده است.

 به گفته رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهربابک چنانچه بارندگیهای خوبی داشته باشیم شاهد حضور گردشگران زیادی از داخل شهرستان و سایر شهرستانها و استانهای کشور در طول هفته به ویژه در روزهای تعطیل و تعطیلات پایان هفته خواهیم بود که حدودا در طول هفته بیش از ۲ هزار نفر گردشگر را مجذوب خود می‌کند.

پایان/

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
کد خبر: 19164

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =