غرب طلای روسیه را از دست داد

بلومبرگ نوشت پس از آنکه گروه ۷ و اتحادیه اروپا واردات طلا از روسیه را ممنوع کردند، شمش این کشور مسیر خود را به سوی دیگر مقاصد تجاری تغییر داد.

به گزارش تحریریه، بلومبرگ گزارش داد که پس از بستن بازارهای غربی توسط دولت های غربی به عنوان بخشی از تحریم های اوکراین علیه مسکو، تعدادی از کشورها در حال خرید شمش طلا از روسیه هستند.

گروه ۷، اتحادیه اروپا و سوئیس، قطب اصلی طلا هستند که تابستان گذشته واردات طلای روسیه را ممنوع کردند تا به صنعت ۲۰ میلیارد دلاری طلای این کشور آسیب برساند.

قبل از تحریم ها، لندن بزرگترین مقصد طلای روسیه بود. بلومبرگ نوشت: از زمانی که بانک های بزرگ خریدار طلا همچون JPMorgan Chase و HSBC Holdings تجارت فلزات گرانبها روسیه را متوقف کردند، تعداد زیادی از بازیگران کوچک از شرکت های لجستیک و دلالان وارد عمل شده اند.

غرب طلای روسیه را از دست داد

این نشریه با استناد به داده های شرکت ردیابی تجارت ImportGenius و بر اساس آمار گمرک روسیه برای شش ماه منتهی به اوت عنوان داشت که صادرات طلا از این کشور تحریم شده به سمت امارات متحده عربی، هنگ کنگ و ترکیه تغییر مسیر داده است زیرا این کشورها به محدودیت های غربی نپیوسته اند.

تحریم های غرب موجب شده است تا اروپا و آمریکا خود را طلای روسیه محروم کنند زیرا آن ها تجار خود را از معامله با آن منع کرده ان. اما شرکت‌های دیگر کشورها محدودیتی در تجارت این فلز گرانبها ندارند زیرا تحریم‌های ثانویه غرب را اجرا نمی کنند.

امارات متحده عربی که به مرکزی برای تجارت فلزات گرانبها بین شرق و غرب تبدیل شده است، با صادرات بیش از ۵۰۰ میلیون دلار شمش طلای روسیه در شش ماه منتهی به اوت، جایگزین انگلیس به عنوان مقصد جدید طلای روسیه شده است.

در فاصله مارس تا آگوست سال گذشته طلای روسیه به ارزش حدود ۳۰۵ میلیون دلار در ترکیه معامله شد و این کشور را به دومین نقطه پایانی کلیدی این فلز گرانبها از مبدا روسیه تبدیل کرد.

بر اساس داده‌های ردیابی ImportGenius، شرکت مالی VPower Finance Security مستقر در هنگ‌کنگ، که پول نقد و طلا را برای بانک‌های چینی تامین می‌کند، بین ماه‌های مارس و آگوست سال گذشته بیش از ۳۰۰ میلیون دلار خرید را از محموله طلای روسیه انجام داده است.

در همین حال، بر اساس آخرین داده های سرویس آمار فدرال ایالتی (روس استات)، معدنچیان طلای روسیه در ماه مارس تولید خود را ۲۶.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دادند. تولید طلا در مقایسه با فوریه بیش از ۳۰ درصد افزایش یافت و رقم سه ماهه اول ۹.۱ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود.

پایان/

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 25462

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =