سهم قطر در بازار جهانی گاز

«سعد بن شریده الکعبی» وزیر انرژی قطر اعلام کرد این کشور تا سال ۲۰۲۹ میلادی ۴۰ درصد از کل گاز طبیعی مایع مورد نیاز را روانه بازارهای جهان خواهد کرد.

به گزارش تحریریه، تارنمای «الخلیج آنلاین» امارات نوشت، «سعد بن شریده الکعبی» وزیر انرژی قطر و مدیر اجرایی شرکت انرژی قطر در بیستمین کنفرانس بین المللی گاز طبیعی مایع که در ونکوور کانادا در حال برگزاری است اعلام کرد این کشور تا سال ۲۰۲۹ میلادی ۴۰ درصد از کل گاز طبیعی مایع مورد نیاز را روانه بازارهای جهان خواهد کرد.

او گفت با روند توسعه جهان، نیاز همیشگی به گاز طبیعی به عنوان سوخت فسیلی پاک بیشتر خواهد شد. قطر برای افزایش تولید به ۱۲۶ میلیون تن در سال تلاش می کند. در این راستا پروژه های قطر در آمریکا در سال آینده حدود ۱۶ تا ۱۸ میلیون تن گاز تولید خواهد کرد.

به نوشته الخلیج آنلاین، الکعبی گفت قطر امروز بزرگترین سایت ترسیب دی اکسید کربن را در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا دارد. اکنون این کشور سالیانه بیش از دو میلیون تن دی اکسید کربن تزریق می کند که مقدار آن تا چند سال دیگر به ۱۱ میلیون تن خواهد رسید.

سهم قطر در بازار جهانی گاز

قطر از انرژی خورشیدی برای راه اندازی میدان های تولید گاز مایع استفاده می کند و میزان کربن گاز مایع قطر نیز کمترین میزان در جهان است.

قطر یکی از بزرگترین تولید کنندگان و صادر کنندگان گاز مایع در جهان است. این کشور اکنون ۷۷ میلیون تن گاز مایع تولید می کند.

طبق بررسی ها، تا سال ۲۰۵۰ میلادی حدود دو میلیارد نفر دیگر به انرژی نیاز خواهند داشت و بسیاری از مردم به ویژه در کشورهای در حال توسعه دسترسی به سطح معیشت بهتری را جویا می شوند. این مقام قطری تاکید کرد همین مسائل نشان می دهند که نیاز به انرژی قطر در اینده بیشتر هم می شود.

پایان/

۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 26483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =