تشدید فقر در انگلیس با کاهش کمک‌های دولتی

موسسات خیریه در انگلستان گزارش می دهند میلیون ها خانوار در این کشور با فقر غذایی و کمبود درآمد روبرو هستند به نحوی که بسیاری از مردم برای پرداخت قبض برق، یخچال خود را خاموش کرده اند.

به گزارش تحریریه، بر اساس مطالعه جدیدی که توسط بنیاد خیریه جوزف راونتری (JRF) انجام شده است، میلیون‌ها خانوار ساکن در انگلستان برای مقابله با بحران هزینه‌های زندگی به اقدامات ناامیدکننده ای مانند خاموش کردن یخچال یا فریزر خود متوسل شده‌اند.

گاردین چند روز قبل در این زمینه نوشت، گزارش این موسسه خیریه نشان می‌دهد که در ماه اکتبر، یک چهارم (۲.۸ میلیون) از خانواده‌های کم‌درآمد انگلیسی برای پرداخت هزینه غذا بدهی داشته‌اند، علاوه بر این یک سوم از این افرد هم بخشی از دارایی‌های خود را برای به دست آوردن پول نقد فروخته‌اند. طبق گزارش از هر ۶ خانواده یک خانوارها به استفاده از اتاق های گرم که به صورت رایگان گرمایشی را برای آن ها فراهم می کند، روی آورده اند.

Close up of tinned food

همچنین چهار خانواره از هر پنج خانواری که از طرح Universal Credit استفاده می کنند، دچار فقر غذایی یا بی غذایی بودند، سیستم گرمایش خود را خاموش کردند و قادر نشده اند به جای لباس‌های فرسوده خود پوشاک تازه ای تهیه کنند. ( Universal Credit یک برنامه تامین اجتماعی برای کمک به تامین معیشت افراد کم درآمد یا بیکار شده است). در همین ارتباط نزدیک به یک میلیون خانوار هم به دلیل افزایش شدید قبض های برق، از ماه مه مجبور شده اند برای اولین بار یخچال یا فریزر خود را خاموش کنند.

بر اساس گزارش بنیاد خیریه جوزف راونتری، بیش از هفت میلیون خانوار انگلیسی در شش ماه گذشته، علیرغم کمک هزینه های زندگی که از سوی دولت ارائه شد، مجبور شده اند دوره ای را بدون غذا و سایر وسایل ضروری زندگی طی کنند.

تشدید فقر در انگلیس با کاهش کمک‌های دولتی

«پیتر ماتیجیک» تحلیلگر ارشد بنیاد JRF اظهار داشت: میلیون‌ ها خانواده ای که یخچال و فریزر خود را از برق کشیده اند در واقعیت آخرین گام از یک داستان طولانی مدت رنج و سختی را طی می کنند. این افراد به دلیل خوردن غذاهای فاسد و بدون غذای سالم و تازه، در خطر بیماری قرار دارند. این خطر آسیب دائمی را به سلامت میلیون‌ها نفر به همراه خواهد داشت.

در این گزارش خاطر نشان شده است که نگرانی‌های فزاینده‌ای در مورد کاهش کمک‌های مالی دولت به خانواده‌های کم‌درآمد وجود دارد. از این رو انتظار می‌رود دولت در لندن هفته آینده در بیانیه ای سطح هزینه‌های پاییز خود را اعلام کند.

ماتیجیچ اظهار داشت «این اقدام مسئولانه ای نیست؛ گفته می شود بنا بر گزارش‌هایی دولت در حال بررسی چگونگی مزایای اجتماعی برای خانواده‌های دچار مشکل است تا از این طریق بتواند بودجه کاهش مالیات خود را تامین کند.

پایان/

۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 28100

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =