رشد بی‌سابقه معامله انرژی هند با روسیه

به گفته مدیر «روسنفت» تقاضای هند برای قرارداد بلندمدت گازی با روسیه و افزایش همکاری در زمینه انرژی حکایت از معامله دوطرف بر اساس قیمت های بازار دارد.

به گزارش تحریریه، خبرگزاری «رویترز» به نقل از «ایگور سچین» مدیر غول انرژی «روسنفت» عنوان داشت درحالی که دهلی نو در حال حاضر به دلیل تحریم های غرب، نفت روسیه را با تخفیف خریداری می کند اما روسیه مایل است نیازهای نفتی هند را با قیمت بازار تامین کند.

سچین در پاسخ به این سوال که آیا مسکو در پروژه ساخالین-۱ سهام بیشتری را به ONGC Videsh یا دیگر شرکت‌های هندی ارائه می دهد یا خیر توضیح داد که چنین تصمیمی به عهده دولت روسیه است.

سال گذشته، مسکو با درخواست ONGC هند برای انتقال حدود ۳۰ درصد از سهام خود در پروژه گاز ساخالین در نزدیکی مرزهای ژاپن به این شرکت موافقت کرد.

رشد بی‌سابقه معامله انرژی هند با روسیه

پس از اینکه بسیاری از خریداران غربی در بحبوحه تشدید تحریم ها از این محموله ها اجتناب کردند، پالایشگاه های هندی از اوایل سال گذشته به طور فزاینده ای از خرید نفت روسیه با تخفیف های بالا استقبال کردند.

محدودیت غرب بر صادرات نفت روسیه از طریق دریا منجر به افزایش شدید واردات هند شده است.

این کشور آسیای جنوبی اکنون ابراز تمایل کرده است تا همکاری های خود با روسیه در حوزه انرژی را به عنوان ابزاری برای تقویت امنیت انرژی خود گسترش دهد.

دهلی نو با واردات بی سابقه ۱.۱۷ میلیون بشکه در روز در ماه دسامبر، بزرگترین خریدار نفت روسیه در چند ماه گذشته بوده است.

این کشور همچنین در حال برنامه ریزی برای بستن قرارداد بلندمدت با نواتک روسیه در زمینه تامین گاز طبیعی مایع از روسیه است.

مسکو می گوید این نخستین نشانه است مبنی بر اینکه گسترش آینده همکاری های انرژی بین دو کشور براساس قیمت های بازار از سر گرفته می شود.

پایان/

۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 24159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =